زایمان زودرس برای نوزاد بیماری‌هایی چون مشکلات شنوایی و بینایی ایجاد می‌کند.

فاطمه بهادری متخصص زنان‌و زایمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در دوران بارداری به طور معمول بیشتر واکسن کزاز تزریق می‌شود همچنین تزریق واکسن‌های ثلاثه شامل کزاز، دیفتری و سیاه سرفه نیز در این دوران صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به واکسن‌های دیگر دوران بارداری افزود: تزریق واکسن‌های کزاز و ثلاثه در دوران بارداری از ابتلای نوزاد به عفونت جلوگیری می‌کند همچنین در صورتیکه نوزاد در اثر ابتلای مادر به هپاتیت در معرض ابتلا به این بیماری قرار داشته باشد واکسن هپاتیت نیز در دوران بارداری به مادر تزریق می‌شود.

این متخصص زنان‌ و زایمان ادامه داد: در دوران بارداری واکسن‌‌‌‌‌‌‌های دیگری چون هموفیلوس و آنفولانزا نیز به مادر تزریق می‌شود علاوه بر این واکسن‌ها مادر به وسیله تزریق واکسن مننگوکوک در برابر عفونت‌های سیستم تنفسی ایمن می‌شود ابتلای مادر به این بیماری زایمان زودرس را برای وی و آنرمالی جنینی را برای نوزاد به همراه دارد.

بهادری با اشاره به عوارض زایمان زودرس برای نوزاد تصریح کرد: زایمان زودرس نوزاد علاوه بر آنکه سبب تولد نوزاد با وزن کم و بستری طولانی مدت وی در بخش نوزادان می‌شود. بیماری‌هایی چون خونریزی مغزی، مشکلات بینایی و شنوایی را نیز برای وی به دنبال خواهد داشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار