مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در 9 ماهه امسال بیش از یک میلیارد و700 میلیون دلار کالا از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه  ،محسن مصطفائی گفت: در9 ماهه سالجاری737 میلیون و922 هزار و 540 دلار کالا با وزن دو میلیون و 765 هزار و 741 تن  از گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویز خان و بازارچه های مرزی پرویزخان، شوشمی و شیخ صالح صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش چهار درصد افزایش و از نظر وزنی سه درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: سایر گمرکات نیز یک میلیاردو 13 میلیون و 774 هزار و 723 دلار کالا را  با وزن دو میلیون و 603 هزار و 634 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده‌اند که این مقدار نیز نسبت به 9 ماهه سال گذشته از حیث ارزش 37 درصد و از نظر وزنی 21 درصد کاهش داشته است.


وی بیان داشت: در مجموع در 9 ماهه امسال یک  میلیاردو 751 میلیون و 697 هزارو 263 دلار کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 25 درصد وازحیث وزن 12 درصدکاهش داشته است. 

  مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را مواد پلاستیکی واشیاء ساخته شده از این مواد، محصولات نباتی، محصولات صنایع غذایی، محصولات معدنی ومصنوعات وحيوانات زنده و محصولات حيواني عنوان کرد و گفت: بیشتر این کالاها به کشور عراق صادر می‌شود.

مصطفائی  اظهرداشت: در 9 ماهه  سال 1393  از گمرک کرمانشاه  به  39 کشور دنیا صادرات صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 کشور كويت، عمان، جمهوري عربي سوريه، ازبكستان، ايتاليا، مالزي، الجزاير، جمهوري كره، اوكراين، تيمورشرقي، بلغارستان، پاكستان، قطر، تاجيكستان، كنيا، قزاقستان، برزيل و سريلانكا به کشورهای هدف کالاهای صادراتی استان اضافه شده‌اند.


انتهای پیام /ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.