نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس گفت: متاسفانه عده‌ای به بهانه حصر سران فتنه و در شرایطی که کشور و منطقه در آن قرار دارد، اراده کردند که با مطالبه محاکمه و اعدام سران فتنه، فتنه دیگری را رقم بزنند و در این راه از تعرض به نهادهای رسمی و قانونی و اختیارات آن‌ها ابایی ندارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "الیاس نادران" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه علنی امروز دوشنبه 22 دی در نطق میان دستور خود با اشاره به همایش مبارزه با فساد، گفت: یک همایشی چند وقت پیش در رابطه با مبارزه با فساد برگزار شد، از برگزارکنندگان دولتی آن همایش سوالم این است که اگر خدا وکیلی شما اراده مبارزه با فساد دارید، با رانت 650 میلیون یورویی چه کردید؟
 
وی افزود: سوال دومم این است که در رابطه با برداشت 4.1 میلیاردی از صندوق توسعه ملی که گزارش آن هنوز ارائه نشده ولی در کمیسیون بررسی شده، چه کردید؟ اگر فردا بدتر از بابک زنجانی درآمد چه کسی پاسخگوست، به جای این همایش‌ها بهتر نیست دستاوردهای این گونه نشست‌ها را به مردم گزارش دهید تا مطالبات مردم از شما معلوم شود که شما چه مسیری را طی می‌کنید لذا با جوسازی نمی‌شود مبارزه با فساد کرد.  
 
نادران تصریح کرد: همایش دیگری در رابطه با اقتصاد مقاومتی ایران برگزار شد، سوالم از برگزار کنندگان این همایش این است که شما 4 برنامه برای اقتصاد ایران نوشتید، چه گلی بر سر ملت ایران زدید که امروز آمده‌اید همایش برگزار می‌کنید.
 
وی اضافه کرد: چه طور شد که یک نفر از مخالفین‌تان چه از اقتصاددانان مجلس، چه از دانشگاهی‌ها و چه افراد دیگری را دعوت به سخنرانی نکردید، آیا هیچ موضع مخالفی وجود نداشت، هیچ نظریه مخالف نظر شما در کشور نیست که درباره اقتصاد ایران نظر داشته باشد، یک اقتصاد نهادگرا در کشور نبود که خلاف نظر شما برای حل مشکلات اقتصاد کشور نظر داشته باشد؟ چرا یک نفر را دعوت نکردید؟
 
نماینده مجلس نهم تاکید کرد: با رانت سیاسی و دولتی همایش برگزار کردید، بعد می‌گویید نباید از رانت سیاسی برای اقتصاد استفاده کرد، اگر این رانت نبود چه بود؟ آیا به مخالفان خود اجازه می‌دهید که با رانت‌های دولتی چنین همایشی برگزار کنند.
 
نادران ادامه داد: وزرای هزار میلیارد تومانی از کجا آمدند، از کدام دولت ظهور و بروز پیدا کردند، از رانت سیاسی استفاده کردند یا از رانت اقتصادی، امروز در دولت چه کاره‌اند، شما اقتصاد کشور را با مذاکرات هسته‌ای گره زدید و بعد هم فرمودید که اشتباه کرده‌اید، آمدید اصلاح کنید، اما متاسفانه در همین همایش اقتصاد ایران می‌بینیم که دوباره بر مواضع گذشته خود پافشاری می‌کنید. یک خط مقاومت، یک خط وابستگی.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بعد هم تصریح می‌کنید که تا این وابستگی‌ها و کرنش‌ها در نظام سلطه نباشد مشکلات اقتصادی کشور حل نمی‌شود، این دو قطبی کردن اقتصاد برای مدیریت کشور چه راه حل، پیامد و دستاوردی می‌تواند داشته باشد.  
 
این نماینده مجلس نهم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آیا برای بورسی که با سر سقوط کرد و از 89 هزار به کمتر از 60 هزار رسید آیا راه حلی برای آن پیش‌بینی کردید یا آسیب شناسی کردید، سعی کردید از حقوق مردم و سهامداران دفاع کنید.  
 
وی اضافه کرد: به وظیفه‌تان در مورد قانون اصل 44، در رابطه با سهامداران سهام عدالت و قانون هدفمندی یارانه‌ها عمل کردیم، ایا به وظیفه‌تان در قانون بودجه‌ای عمل کردید، رکود حاکم بر بازار که امروز کشور شاهد آن است و متاسفانه بیکاری آن دامن فارغ التحصیلان دانشگاهی را گرفته به گردن چه کسیاست و چه کسی پاسخگوی این گرفتاری‌هاست.  
 
نادران گفت: امید بستن به مذاکرات هسته‌ای و دو قطبی کردن مردم و جامعه در جریان اجتماعی و خط مقاومت را در مقابل تفکرات وابسته قرار دادن که 20 سال پیش این خط تعقیب شد و در کتاب نظری برنامه چهارم به صراحت گفته شد که ما برای این که یک بازیگر انجام پذیر منطقه ای شویم راه حلی نداریم جز این که با آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها کنار بیاییم، این در حالی است که اساس بحث مبارزه ما با آمریکایی‌ها براساس وجود رژیم صهیونیستی است و فرمودند که تا این مشکلات را حل نکنیم مشکلات اقتصادی کشور حل نمی‌شود.
 
وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در لوایح دولت در یک سال و نیم گذشته چه جایگاهی داشته؟ خط مقاومت را در اقتصاد تعقیب کردید، با کنترل نسبی نقدینگی سعی کردید قیمت‌ها را مهار کنید و بعد از طرفی رکود را در بخش صنعت تولید دو چندان کردید، امروز لشکر بیکاران در کشور به خصوص در فارغ التحصیلان را ببینید، این عارضه بر عهده چه کسی است؟  
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه عده‌ای به بهانه حصر سران فتنه و در شرایطی که کشور و منطقه در آن قرار دارد، اراده کردند که با مطالبه محاکمه و اعدام سران فتنه، فتنه دیگری را رقم بزنند و در این راه از تعرض به نهادهای رسمی و قانونی و اختیارات آن‌ها ابایی ندارند، در این بین عده‌ای بازی‌خورده تهور به خرج داده و پازل دشمن را کامل می‌کنند، بی‌اعتنا به این که گیرم پسر نوح باشی یا برادر حاتم طایی ولی فردا این نسبت‌ها افاقه‌ای نخواهد کرد. 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار