یک کار‌شناس سیاست خارجی با تشریح تدابیر امنیتی موجود در فرانسه و همچنین حراست ویژه ساختمان مجله «شارلی ابدو» گفت: چطور می‌شود که در حالی که اطراف این ساختمان تعداد زیادی دوربین و پلیس است افرادی وارد می‌شوند، می‌کشند و در هنگام فرار پلیس را نیز از پا در می‌آورند.

"سیدهادی سیدافقهی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با مشکوک خواندن حادثه تروریستی پاریس گفت: چگونه است که ساختمانی که با دوربین‌های مداربسته و حراست پیچیده حفاظت می‌شود و پلیس هم در اطراف آن مستقر است، این چنین مورد حمله قرار می‌گیرد.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی تصریح کرد: چگونه این افراد وارد می‌شوند، درگیر می‌شوند و ۱۲ نفر را می‌کشند و به راحتی خارج می‌شوند و هنگام فرار پلیس را هم می‌کشند.  
 
وی با اشاره به ادعای سازمان امنیت فرانسه در مهرت داشتن در مسائل امنیتی و با بیان آموزش‌های ویژه این سازمان به کشورهای عربی اظهار داشت: چگونه است که این چنین سیستم امنیتی قدرتمندی در این مسئله دیر اقدام می‌کند و بدون دستگیری تروریست‌ها فورا آن‌ها را می‌کشد، درحالی که آن‌ها به بیرون از ساختمان آمده و در حال فرار بودند.  
 
وی با تاکید بر پیچیده بودن حادثه پاریس افزود: شواهد این شبهه را ایجاد می‌کند که خود فرانسه هم در این حادثه دست داشته و اهدافی را دنبال می‌کند. 


 

سیدافقهی در ادامه حضور محمود عباس در راهپیمایی چند روز گذشته پاریس را نشان از سرسپردگی وی عنوان و سکوت محمود عباس در هنگام سخنرانی نتانیاهو را محکوم کرد.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی با بیان اینکه محمود عباس در تمام فجایع و جنایت‌های اسرائیل یا سکوت کرده و یا حتی گاهی سازمان‌های جهادی را محکوم کرده، اظهار داشت: سکوت محمود عباس در هنگام سخنرانی نتانیاهو درحالیکه وی ایران و حزب الله را متهم حوادث تروریستی می‌کرد، محکوم است.  
 
وی افزود: امروز بیشترین کمک‌ها به تکفیری‌ها، داعش و جبهة النصره را اسرائیل انجام می‌دهد و در روز روشن آمبولانس‌های رژیم صهیونیستی زخمی‌های تکفیری را از خاک سوریه به سرزمین‌های اشغالی منتقل می‌کند.  
 
سیدافقهی با وقیح خواندن اقدام نتانیاهو از اینکه در فرانسه سخن از محکومیت تروریسم می‌زنند، سکوت محمود عباس را مهر تائیدی بر سخنان نتانیاهو عنوان کرد و گفت: این حرکت محمود عباس با اتهامی که نتانیاهو به حماس، جهاد اسلامی و سایر سازمان‌ها زد و آن‌ها را تروریست خواند، به خاطر تقویت موقعیت خود بوده است.  
 
وی افزود: این سکوت مفتضحانه در حالی انجام می‌شود که فرانسه و مطبوعات آن و هفته نامه شارلی ابدو به تمام مقدسات مسلمانان توهین می‌کرده و با بدگویی از فلسطین ازجنایات اسرائیل حمایت می‌کرده است.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی اظهار داشت: محمود عباس باید هنگام سخنرانی نتانیاهو مبنی بر مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی می‌گفت مردم فلسطین باید برگردند و فرانسه را هم محکوم می‌کرد زیرا که فرانسه از دهه ۸۰ آغوش خود را برای تروریست‌ها و سلفی‌ها باز کرده است.  
 
سیدافقهی با یادآوری حمایت‌های فرانسه از تروریسم در دهه ۸۰ گفت: تا موقعی که شوروی به افغانستان حمله کرده بود فرانسه پایگاه مهمی شده بود که با پول قطری‌ها و سعودی‌ها تقویت می‌شد.  
 
وی افزود: آن‌ها به جوانان بیکار در مساجدشان دروس تکفیری و نظامی آموزش می‌دادند و این‌ها را گروه گروه به عربستان می‌فرستادند.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی با طرح این سوال که چرا محمود عباس و جامعه جهانی به فرانسه اعتراض نمی‌کند گفت: باید به صراحت به فرانسه گفته شود که خود در رشد تروریسم دست داشتی و آن‌ها الان برگشته‌اند و فرانسه خود را تنبیه می‌کند.  
 
سیدافقهی با تاکید بر اینکه تروریست‌های به خانه برگشته شناسنامه و گذرنامه فرانسوی دارند و محل تولدشان هم فرانسه است، اظهار داشت: پس فرانسه درحال تنبیه خود است که نباید بیش از این از سلفی‌های تکفیری حمایت کند، اگرچه چندی پیش اولاند و فابیوس با اعلام اینکه از گروه‌های مسلح اعتدالگرا حمایت می‌کنیم، عملا از تروریسم و تروریست‌ها حمایت کردند.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی حضور و سخنرانی نتانیاهو در راهپیمایی چند روز پیش پاریس را اقدامی فرصت طلبانه خواند و تصریح کرد: این زیرکانه از یهودی‌های مقیم فرانسه دعوت کرد و گفت آغوش سرزمین‌های اشغالی به روی مهاجران به این سرزمین باز است.  
 
وی با اشاره به قطعنامه‌های رسمی سازمان ملل مبنی بر حق فلسطینیان برای بازگشت به سرزمینهای اشغالی گفت: متاسفانه در طرح اخیری که محمود عباس در شورای امنیت مطرح کردهیچ ذکر خیری از حق بازگشت آوارگان فلسطینی مطرح نشد و نامی هم از قدس شرقی به عنوان پایتخت مستقل فلسطین برده نشد.  
 
سیدافقهی با تاکید بر اینکه نتانیاهو از حادثه پاریس می‌خواهد یک سوژه تبلیغاتی بسازد، خاطرنشان کرد: او می‌داند که یهودیان فرانسه نسبت به سایر یهودیان اروپا تمایلی به مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی ندارند و می‌خواهد از این طریق آرای اکثریت یهودیان را کسب کند.  
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار