در بیستمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی از دکتر اسماعیل مرتاض استادیار ایمونولوژی دانشگاه به عنوان محقق رتبه سوم علوم پایه تقدیر بعمل آمد.

به گزارش دکتر مرتاض استادیار برگزیده دانشگاه در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: من فارغ التحصیل دکترای تخصص ایمونولوژی از کشور هلند هستم. مدت 15 سال دوره ‌های ایمونولوژی بالینی و ایمونولوژی پایه پزشکی را در این کشور هلند گذراندم و حدود هشت سال در هلند و دیگر کشورهای اروپایی بعنوان post Doc. مشغول 
بودم و دو سال پیش به کشور عزیزم ایران برگشته‌ام تا به خدمت رسانی به هموطنانم مشغول شوم. 

این پژوهشگر برگزیده که هم اکنون در بیمارستان مسیح دانشوری و بخش ایمونولوژی دانشکده پزشکی مشغول به فعالیت است در خصوص طرح ارایه شده به این جشنواره افزود: مقاله ای که امروز در این جشنواره پذیرش شد، مطالعه ای است که من پس از این که به ایران بازگشتم روی بیماران ریوی انجام دادم به ویژه بیماریهای مزمن انسدادی ریه که این مقاله پذیرفته شده برگرفته از همان تحقیقات می‌باشد. 

برگزیده جشنواره رازی خاطرنشان کرد: آنچه در این جشنواره بیشتر مورد توجه قرار گرفت مدلی بود که در آن توانستیم با همکاری دانشگاه «اوترخت» هلند و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کار مشترکی را به انجام برسانیم و مدل اینویزما را ساختیم و خواستیم بیماری انسداد ریوی را در مدل موشی ایجاد کنیم که حاصل آن چاپ 17 مقاله در کشورهای خارجی بود که منجر به ثبت ایندکس بالا شد. 

دکتر مرتاض  اظهار داشت: با توجه به مدیریت خوبی که در حوزه پژوهشی دانشگاه انتخاب شده است من آینده خوبی را برای دانشگاه پیش بینی می کنم و امیدوارم نیروهای جوان ما با توجه به امکاناتی که دانشگاه در اختیار آنها قرار می‌دهد بتوانند حداکثر استفاده را برده و ما نیز همیشه در خدمت آنها خواهیم بود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.