محققان دانشگاه صنعت نفت آبادان (شهید تندگویان) در راستای افزایش طول عمر ابرخازن‌ها به بررسی تأثیر نانوذرات و چگونگی چیدمان آن‌ها در ساختار الکترود خازنی پرداختند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ محققان دانشگاه صنعت نفت آبادان (شهید تندگویان) در راستای افزایش طول عمر ابرخازن‌ها به بررسی تأثیر نانوذرات و چگونگی چیدمان آن‌ها در ساختار الکترود خازنی پرداختند که روش به کار رفته در ساخت این ابرخازن بسیار ساده و سریع است. 
 
خازن‌های الکتروشیمیایی یا همان ابرخازن‌ها، سیستم‌های ذخیره‌‌ی انرژی هستند که در مقابل باتری‌ها توان آزادسازی انرژی بالاتری داشته و نسبت به خازن‌ها در ذخیره‌‌ی انرژی عملکرد بهتری دارند. 
 
با وجود تقاضای زیاد برای ساخت ابرخازن‌ها به کمک نانوساختارها، رسوب یون‌های الکترولیت در منافذ نانومتری و کاهش کارایی ابرخازن، یک معضل بحث برانگیز است. 
 
در این پژوهش تلاش شده دلایل کاهش عملکرد ابر خازن بررسی شود. همچنین از نانوذرات اکسید زیرکونیوم در کنار گرافن و کربن سیاه نانو متخلخل، جهت بهبود عملکرد تیغه‌های الکترود ابرخازن استفاده شده است. 
 
به گفته‌ی مهدی رباط سرپوشی در راستای این هدف تأثیر حضور نانوذرات و چیدمان آن‌ها و اثر یون الکترولیت بر عملکرد الکترود مورد مطالعه قرار گرفته است. 
 
با نتایج بدست آمده می‌توان جهت افزایش عمر چرخه‌های ابرخازن‌ها گام برداشت. لازم به ذکر است که در ساخت این الکترود، از فرایند پرس مکانیکی، به عنوان روشی سریع و آسان، بهره گرفته شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار