رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند گفت: معادن سنگ لاشه با برخورداری از دامنه وسیع هکتار ی بخش عمده ای از زیستگاه‌های طبیعی را تخریب و به معضل زیست محیطی در دماوند تبدیل شده است.

میرزا کریمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد وضعیت معادن و درصد آلایندگی‌های زیست محطی آنها در دماوند گفت: معادن سنگ لاشه دماوند تهدیدی جدی زیست محیطی در این شهرستان محسوب می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند در ادامه این مطلب افزود: معادن سنگ لاشه در این شهرستان به منبع تخریب زیستگاه طبیعی و همچنین کانون ریزگردها در این شهرستان گردشگری و توریستی استان تهران شده است.

میرزا کریمی با اشاره به مساحت و ارزش اقتصادی معادن و تشریح ساختار تولید آن تصریح کرد: در هر معدنی به ازای هر ده هزار متر مربع 200 هزار تن محصول استخراج می‌شود در صورتی که از 200 هکتار هزار تن سنگ لاشه تولید می شود که در این راستا تخریب وسیع زیستگاههای طبیعی را شاهد هستیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند نیز در مورد موضوع انتقال مشاغل مزاحم به منطقه اسب چران شهرستان اظهار داشت: مشاغل صافکاری و نقاشی و چوب بری و تراشکاری در این فهرست قرار دارند تا در این راستا شهر دماوند به عنوان یک منطقه توریستی بدون آلایندگی صوتی از ساختاری آرام برخوردار شود.

میرزاکریمی در پایان خاطرنشان کرد: انتقال مشاغل مزاحم به منطقه اسب چران شهرستان دماوند با موافقت اولیه مجمع امور صنفی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.