عضو شورای عالی استانها گفت : فاضلاب های صنعتی در رودخانه های پردیس به ویژه رودخانه جاجرود بخاطر عدم ساختار استاندارد مناطق صنعتی این شهرستان رها شده است و لزوم احداث کارخانه پسماند در پردیس ضرورت دارد.

محمد قانبیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد وضعیت صنایع در پردیس گفت : صنایع پردیس در استان تهران از درصد آلایندگی زیست محیطی بالایی برخوردار هستند و بخش عمده ای از این خلاء به عدم بهره مندی این مناطق از زیر ساخت های استاندارد صنعتی بر می گردد.

عضو شورای عالی استانها با تاکید بر اینکه لکه صنعتی در شهرستان پردیس تعریف نشده است ، تصریح کرد : مناطق صنعتی پردیس در خرمدشت و جاجرود و سایر مناطق این شهرستان از استاندارد های تعریف شده وزارت صنعت و معدن و تجارت برخوردار نیستند و نمی توانند از مزایای لکه های صنعتی استفاده کنند.

قانبیلی با اشاره به احداث چهار تصفیه خانه در پردیس و بومهن و گل خندان و باغکمشت و جاجرود با پیشرفت فیزیکی 40 ، 50 درصدی ، اضافه کرد : دولت تدبیر امید و در مقیاس کوچکتر مدیریتی مسئولان استان تهران مسمم هستند تا در رفع این معضل استانی اعتباراتی بالغ بر شش، هفت میلیارد تومان اختصاص دهند .

عضو شورای عالی استانها در خاتمه اظهار داشت : متاسفانه فاضلاب صنعتی در رودخانه های پردیس به ویژه رودخانه جاجرود به عنوان یک ضلع گردشگری استان رهاست و تنها مسئولان نظاره گر این معضل زیست محیطی می باشند .


انتهای پیام/ب



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.