مدیرعامل سازمان میادین میوه وتربارشهرداری اصفهان گفت: برای ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده یک نهاد خاص به تنهایی نمی توان عمل کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اصغر کشاورز راد گفت: بر اساس استاندارهای جهانی برای هر شغل حداکثر 700 تا یک هزار نفر یک واحد صنفی وجود دارد و در اصفهان برای هر 14 نفر یک واحد صنفی وجود دارد و همین موضوع باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده است.

وی با اشاره به اینکهدر سال 1365 سازمان میوه و تره بار در مجموعه شهرداری تاسیس شده است، افزود: تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی، حمایت از تولید کننده و مصرف کننده داخلی در بند 20 قانون 55 شهرداری بر اساس طرح های جامع مصوب شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی مشاغل از اهمیت خاصی در شهر برخوردار است، خاطرنشان کرد: کاهش ترافیک و آلایندگی، فضای سالم و رقابتی مطلوب کسب و کار و کاهش اتلاف وقت شهروندان از موضوعاتی است که با ساماندهی مشاغل شهری به وجود می آید.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تربار شهرداری اصفهان اظهار کرد: در سال های گذشته مشاغل مختلفی همچون بازارهای تخصصی، قنادی ها، صرافی ها و مس گری ها در شهر وجود داشته است اما در حال حاضر به دلیل تعادل نداشتن در توزیع مشاغل و کاربری های زمین مشاغل مختلف مزاحمت هایی را در شهر برای شهروندان ایجاد کرده اند.

کشاورز راد با بیان اینکه یک نهاد خاص نمی تواند در موضوع ساماندهی به تنهایی عمل کند، خاطر نشان کرد: استانداری، فرمانداری، اتحادیه ها و اصناف، سازمان محیط زیست و شرکت های صنعتی در این خصوص باید وارد عمل شوند.

وی با اشاره به اینکه برای صنف پرنده فروشان جلسات متعددی با شهرداری منطقه10 برگزار شده است بیان کرد: زمینی با وسعت 3 هزار متر مربع در اختیار سازمان پرنده های زینتی قرار دادیم و قطعا نظارت کامل مرکز بهداشت و سازمان جهاد کشاورزی را می طلبد که ما را در این زمینه حمایت و یاری کنند.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تربار شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شهرک های بزرگ کارگاهی استان اصفهان در سطح کشور نمونه هستند، ابراز داشت: در شهرک امیر کبیر سه فاز زمینی به مساحت 130 هکتار در سال 69 راه اندازی شده است که فاز اول آن بهره برداری شده و بخش اعظم فاز دوم آن با زیر بنایی شامل 20 هزار متر مربع با مجموعه های تجاری و با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

کشاورز راد به فعالیت های نرم افزاری و سخت افزاری در سازمان میوه و تره بار اشاره کرد و ادامه داد: ارائه طرح های پژوهشی توسط سازمان پژوهش شهرداری در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه استانداری محوریت اصلی مشاغلی که می توانند داخل شهر باشند را به عهده دارد، گفت: صدور پروانه باید بر اساس ضوابط و لوایح مشاغل انجام شود.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.