سفیر چین در ایران گفت: دولت پکن در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به نقش سازنده و منصفانه خود با رویکردی واقع ببینانه ادامه می دهد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "پانگ سن" روز دوشنبه در نشست تحکیم روابط ایران و چین که در محل سفارت این کشور در تهران برگزار شد، اظهار داشت: چین معتقد است همه کشورها از جمله ایران حق دستیابی به فناوری هسته ای دارند.
 
وی، تنها راه حل موضوع هسته ای ایران را مذاکره دانست و اظهار امیدواری کرد: در ادامه تلاش هایی که منجر به رسیدن به توافق ژنو شد، توافق جامع هسته ای بین ایران و 1+5 نیز تا پیش از اتمام موعد مقرر حاصل شود.
 
سفیر چین در ایران همچنین از برنامه رییس جمهوری این کشور برای سفر به تهران در سال جاری میلادی خبر داد و گفت: دو طرف در حال رایزنی برای تعیین زمان مناسب انجام سفر هستند.
 
پانگ سن همچنین درباره تبادل زندانیان دو کشور اظهارداشت: دو کشور ایران و چین دارای قرارداد تبادل زندانی هستند و پکن مصمم به افزایش همکاری ها با تهران برای انتقال زندانیان و مبارزه با جرایم سازمان یافته است.
 
وی درمورد پذیرش ایران به عنوان عضو رسمی سازمان همکاری های شانگهای خاطرنشان کرد: مقدمات افزایش اعضای این سازمان همکاری با تصویب قطعنامه ای در این سازمان در نوامبر 2014 فراهم شده و چین از درخواست ایران برای عضویت رسمی حمایت می کند.
 
سفیر چین در تهران همچنین درباره موضع این کشور درقبال حوادث در سوریه تصریح کرد: پکن در همکاری با مسکو در مقابله با تروریسم، از دولت سوریه حمایت می کند.
 
پانگ سن در این نشست همچنین به حجم مبادلات تجاری بین ایران و چین اشاره کرد و گفت: این تبادلات در 11 ماه گذشته از افزایش چشمگیری برخودار بوده است.
 
وی درباره ورود کالاهای نامرغوب چینی به ایران هم اظهارداشت: لازم است وارد کنندگان ایرانی مسوولیت پذیر باشند چرا که چین هم کالاهای مرغوب و هم کالاهای ارزان دارد. وی در عین حال واردات کالا از چین به ایران را تابع قانون بازار دانست.
 
سفیر چین در تهران، احیای جاده ابریشم را خواست مشترک تهران و پکن دانست و گفت: سطح همکاری ها بین دو کشور در زمینه های مختلف گسترده است.
 
پانگ سن خاطرنشان کرد: چین و ایران روابطی تاریخی دارند و هر دو در موضوعات منطقه ای مثل موضوع سوریه، افغانستان و مبارزه با تررویسم و کمک به ایجاد صلح در خاورمیانه و شمال آفریقا همکاری خوبی دارند.
 
پانگ سن، هدف از دعوت از رسانه های ایران برای حضور در نشست تحکیم روابط دو کشور را افزایش تعاملات مطبوعاتی بین رسانه های ایران و چین عنوان کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، چین ، مذاکرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار