یک حقوقدان گفت: روزنامه نگاران باید به مقدسات کشور احترام بگذارند و همچنین از تیترهایی استفاده کنند که امنیت ملی و سیاست‌های کلی نظام را به چالش نکشند.

«فرهاد شهبازوار» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تکرار تخلفات و توقیف مکرر نشریات برخی افراد رسانه‌ای، گفت: قانون مطبوعات در این مورد هیچ صراحتی ندارد و محدودیتی برای شخص مدیر مسئول قائل نشده که این یک نقص است.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا نشریه یا صاحب امتیازی که بارها توسط هیات نظارت بر مطبوعات تذکر می‌گیرد، می‌تواند مجددا مجوز اخذ کند؟ ادامه داد: افراد مذکور نمی‌تواند از باب مجازات و محکومیت از حقوق اجتماعی و اجازه انتشار روزنامه محروم شوند.
 
این حقوقدان تصریح کرد: با توقیف شدن یک روزنامه که از اجتماع  تعداد زیادی خبرنگار تشکیل شده است متاسفانه حقوق صنفی و مادی آن‌ها  در معرض خطر قرار می‌دهد و این کار سبب بیکار شدن دست اندرکاران مجموعه روزنامه می‌شود.  
 
شهبازوار با اشاره به دقت روزنامه نگاران در انتخاب تیترها، افزود: روزنامه نگاران باید به مقدسات کشور احترام بگذارند و همچنین از تیترهایی استفاده کنند که امنیت ملی و سیاست‌های کلی نظام را به چالش نکشند.
 
این حقوقدان خاطرنشان کرد: این تیتر‌ها می‌توانند سبب تهییج و تشویش افکار عمومی شوند و روزنامه نگاران باید بحث روان‌شناختی و جامعه‌شناختی مردم جامعه خود را مورد دقت قرار دهند.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار