امسال دو هزار و 400 تن محصولات سبزی و صیفی گلخانه ای در استان چهارمحال و بختیاری تولید شد.

مدیر باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد گفت: امسال دو هزار و 400 تن سبزی و صیفی گلخانه ای شامل خیار، گوجه، توت فرنگی، بادمجان و فلفل دلمه ای در این استان تولید می شود.

سید طاهر نوربخش افزود: بیشترین محصول گلخانه ای استان شامل خیار و گوجه با تولید هر کدام، حدود یکهزار تن در سال است.

وی اضافه کرد: 3 واحد پرورش توت فرنگی به میزان 9 هزار متر مربع در چهارمحال و بختیاری فعال است که سالانه 180 تن محصول تولید می کند.

نوربخش با اشاره به فعالیت 47 واحد گلخانه پرورش محصولات کشاورزی با سطح 14 هکتار در استان، گفت: 32 واحد معادل 9 هکتار آن، به کشت سبزی و صیفی و 15 واحد به گل شاخه بریده اختصاص دارد.

مدیر باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: امسال حدود 5220 تن قارچ خوراکی هم در 14 واحد صنعتی و 30 واحد مشاغل خانگی در سراسر استان تولید شد.

وی از تولید 5 میلیون و 420 هزار گل شاخه بریده از انواع رز و آلسترومریا طی سالجاری در این استان نیز خبر داد.

به گفته مدیر باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، بیش از نیمی از محصولات گلخانه ای این استان، به سایر استانها و بویژه اصفهان و تهران صادر می شود.

نوربخش، افزایش 7 برابری برداشت محصول، کشت متراکم و استفاده از گونه های اصلاح شده را از مزیت های کشت گلخانه ای نسبت به کشت باغی و زراعی بیان کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.