وزیر ارتباطات گفت:خوشبختانه از نظر همکاری های ICT همکاری خوبی داریم در 5 نقطه از نظر ارتباطات صوت و دیتا با عراق ارتباط و متصل هستیم.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمود واعظی وزیر ارتباطات در دیدار با وزیر ارتباطات عراق که صبح امروز (دوشنبه) در وزارت ارتباطات برگزار شد با اشاره به مذاکرات و همکاری با عراق اظهار داشت: خوشبختانه از نظر همکاری های ICT همکاری خوبی داریم در 5 نقطه از نظر ارتباطات صوت و دیتا با عراق ارتباط و متصل هستیم.

وی در خصوص حضور زائران ایرانی و عراقی گفت: وزارت ارتباطات آمادگی تخفیف به زائران را دارد.


واعظی در ادامه با اشاره به لزوم برقراری ایده‌های مشترک از نظر تلفن همراه و اتصال امکانات دو کشور عنوان کرد: وضعیت ارتباطات دو کشور ایران و عراق باید افزایش یابد و تعرفه رومینگ کاهش یابد تا زائران ایرانی و عراقی بهتر تماس برقرار کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: با توجه به اینکه در مرز طولانی دو کشور در شهر و روستا از تلویزیون و موبایل استفاده می‌کنند نیازمند این هستیم که بتوانیم یک مکانیزمی را طراحی کنیم که این تداخل در دو کشور برای رومینگ و تصویر اجرا شود.

واعظی همچنین گفت: همکاری خود و پست‌بانک دو کشور باید گسترش یابد و در زمینه اپراتوری شرکت های دو کشور همکاری نزدیک به هم داشته باشند.

وی در پایان به تبادل اسناد همکاری در زمینه مخابرات اشاره کرد و گفت: در این دیدار کمیته‌ای برای پست و پست‌بانک و کمیته‌ای دیگر همکاری در زمینه ماهواره، اینترنت ، موبایل و تلفن ثابت و همچنین شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک تشکیل شد و مقرر شد همکاری دو کشور با اجرای این کمیته‌ها نزدیک تر شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ارتباطات ، مذاکرات ، دیتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار