روسیه امروز درهای خود را به روی گروههای معارض سوری می‌گشاید.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه الجمهوریه لبنان امروز گزارش داد که مسکو پایتخت روسیه امروز درهای خود در برابر گروه های معارض سوری می‌گشاید و این کشور امروز میزبان گروه های معارض سوری می‌باشد.

الجمهوریه نوشت: با وجود ورود شخصیت های معارض شرکت کننده در این نشست ها، اما روسیه نگذاشته است تا فهرست افراد شرکت کننده فاش شود و به رسانه‌های محلی و خارجی نیز اجازه پوشش فعالیت های آن را که بصورت کاملا محرمانه انجام می‌پذیرد نداده است.

روزنامه الجمهوریه سپس به نقل از برخی منابع در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو محافظت شدیدی را پیرامون این نشست ها بکار بسته تا هیچ گون اطلاعاتی که سبب به تأخیر انداختن گفتگوها میان طرف های معارض سوری شود به بیرون درز نکند.

این منابع همچنین تأکید کرده اند که سوری ها به تنهایی بر سر میز مذاکرات حاضر خواهند شد و هیچ روسی به جز برای عملیات ساماندهی و هماهنگی شرکت کنندگان، در این مذاکره ها شرکت نخواهد داشت.

روزنامه الجمهوریه همچنین عنوان کرده است: نیروهای معارض سوری در صورتی که بتوانند امروز و یا فردا به برنامه ای مشخص با دولت دست یابند؛ "بشار الجعفری" نماینده سوریه در سازمان ملل نیز روز چهارشنبه به این حلقه مشورتی می پیوندد و در صورتی که نشست مشورتی میان معارضان سوری با بشار الجعفری به موفقیت دست یابد، آنگاه مسکو آماده برگزاری نشست مفصلی برای مذاکرات و گفتگوها می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: روسیه ، معارض ، گروه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار