مذاکرات بین نمایندگان معارضان سوری و دولت سوریه در مسکو آغاز شده است.

آغاز مذاکرات معارضان و دولت سوریهبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه العربیه لحظاتی پیش در خبر فوری اعلام کرد: مذاکرات بین نمایندگان معارضان سوری و دولت سوریه در مسکو آغاز شده است.

 معارضان سوری و فرستادگان "بشار اسد "رئیس جمهور سوریه روز چهارشنبه در مسکو مذاکرات خود را با هدف از سرگیری گفتگو پس از نزدیک به چهار سال جنگی که ۲۰۰ هزار کشته بر جا گذاشته است، آغاز کردند. 

۳۲ عضو گروه‌های مخالف مختلف سوری که دمشق آن‌ها را به رسمیت می‌شناسد و شش عضو هیأت رسمی دمشق به سرپرستی "بشار جعفری" سفیر سوریه در سازمان ملل کمی پس از ساعت ده به وقت محلی (هفت به وقت گرینویچ) در یکی از ساختمان‌های وزارت امور خارجه روسیه گردهم آمدند. 

بشار الجعفری:  دولت سوریه مخالفان ملی را شریکی در روند گفتگوهای سوری- سوری می داند
"بشار الجعفری "نماینده سوریه در سازمان ملل که ریاست هیئت مذاکره کننده کشورش را در نشست مسکو با معارضان سوری برعهده دارد گفت: دولت سوریه از ابتدای بحران تاکنون اقدامات لازم را برای دفاع از شهروندان و کشور و پیگیری گفتگو با همه طرف ها انجام داده است. 

الجعفری در جلسه افتتاحیه این نشست افزود: دولت سوریه به همه طرح های عربی و بین المللی پاسخ داد و به صورت سازنده و شفاف با همه آنها همکاری کرد. 

وی خاطر نشان کرد: دخالت های بی سابقه منطقه ای و بین المللی در بحران سوریه باعث تحول خطرناکی شد و شاهد استفاده ازتروریسم به عنوان سلاح و ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی هستیم. بین تروریست های تندرو با تروریست های میانه رو هیچ تفاوتی وجود ندارد و هر کسی خارج از چارچوب حاکمیت ، سلاح در دست بگیرد از نظر حقوقی تروریست است. 

نماینده سوریه گفت: اقدامات تروریستی که ارتش اسلام انجام می دهد، با آنچه گروه های تروریست مسلح وابسته به القاعده مانند داعش، جبهه النصره، جبهه اسلامی و احرار الشام انجام می دهند هماهنگ است. 

وی ادامه داد: ایستادگی ارتش سوریه در برابر تروریست و حمایت های ملت سوریه باعث شد اسرائیل با دخالت نظامی آشکار و مستقیم برای حمایت از گروه های تروریستی تلاش کند. 

بشار الجعفری افزود: دولت سوریه بر حفظ سلامت شهروندان خود اصرار دارد و به طور جدی روند آشتی ملی را پیگیری کرد. دولت سوریه مخالفان ملی را شریکی در روند گفتگوهای سوری- سوری می داند. 

الجعفری اعلام کرد: مشارکت هیئت ما در نشست مسکو بر اساس دعوتنامه روسیه برای تبادل نظر درباره اقدامات ضروری برای گفتگوهای سوری- سوری است. دولت سوریه تاکید دارد بهبود اوضاع انسانی بدون اولویت دادن به حل و فصل ریشه های بحران انسانی در سوریه که تروریسم وابسته به خارج است، امکان پذیر نیست. دولت سوریه از همه آوارگان که به علت اقدامات تروریست ها مجبور به ترک کشور شدند دعوت می کند تا به آغوش کشور بازگردند و ما برای تامین مکان اقامت آنها آمادگی داریم.

الجعفری ادامه داد: برای همه آشکار شده است که کمک هایی را که عربستان و ترکیه ارسال می کنند تسلیحات و تجهیزات نظامی برای قتل مردم سوریه است دولت سوریه بر اساس مسئولیت های قانونی خود برای تامین نیازهای انسانی در سراسر سوریه بدون هیچ تبعیضی تلاش کرده است

معارض  سوری: خطر تروريسم امروز برای همه آشکار شده است
در همین حال "قدری جمیل" رئیس جبهه "تغییر وآزادسازی سوریه"گفت: این دیدار که نخستین دیدار مستقیم بین دولت و مخالفان است می تواند فرصتی برای دستیابی به راه حل باشد. 

جمیل افزود: مصوبات کنفرانس ژنو یک چارچوب مذاکرات است، اما در آن نواقصی وجود دارد که باید برطرف شود. در زمان برگزاری آن کنفرانس مانند امروز خطر تروریسم برای همه آشکار نبود.

در همین حال شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: بروز اختلاف بین گروه های معارضان سوری در نشست مشورتی مسکو باعث اعلام تنفس و تعطیلی موقت این اجلاس شد.

هیئت اعزامی دولت سوریه در نشست مسکو با ارائه سندی خواستار اولویت مبارزه با تروریسم در سوریه و وحدت ارضی این کشور شد.

شبکه العالم در خبری فوری گزارش داد: نشست مشورتی مسکو بین هیئت دولت سوریه و مخالفان پایان یافت.

انتهای پیام/
برچسب ها: مذاکرات ، دولت ، سوریه ، روسیه ، معارض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار