مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در یک ماه اخیر بارها شاهد ورود سامانه ابر به آسمان تهران بودیم اما شرایط برای باروری مهیا نبود، تا اینکه سامانه جدید وارد آسمان تهران شد و شرایط برای انجام عملیات مساعد و مطلوب تشخیص داده شد.

به‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، خسرو ارتقایی اظهار داشت: در هفته گذشته جهت افزایش بارندگی در سطح استان تهران دو سورتی پرواز بارورسازی ابرها در مجموع به‌مدت پنج ساعت توسط مرکز باروری ابرها در شرق و غرب تهران انجام گرفته است.

ارتقایی با بیان اینکه بارورسازی ابرها در شرایط خاص انجام می‌شود، تاکید کرد: این عملیات باید در شرایطی انجام شود که ابرهای مستعد بارش در منطقه وجود داشته باشد و شرایط فیزیکی و آب و هوایی اجازه بارورسازی ابرها را بدهد تا پس از سنجش کامل شرایط آب و هوایی، عملیات انجام شود.

وی وضعیت و شرایط ابرهای موجود در آسمان تهران در هفته گذشته را مساعد برای انجام این عملیات ذکر کرد و افزود: در یک ماه اخیر بارها شاهد ورود سامانه ابر به آسمان تهران بودیم اما شرایط برای باروری مهیا نبود، تا اینکه سامانه جدید وارد آسمان تهران شد و شرایط برای انجام عملیات مساعد و مطلوب تشخیص داده شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: به این ترتیب دو سورتی پرواز در شرق و غرب تهران توسط مرکز باروری ابرها به‌مدت پنج ساعت اجرا شد که نتایج آن پس از بررسی و مقایسه اطلاعات با سایر ایستگاه‌های موجود در استان تهران و استان‌های هم‌جوار در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

ارتقایی در پایان تاکید کرد: اجرای عملیات باوری ابرها تنها می‌تواند 10 تا 15 درصد موجب افزایش بارندگی آن هم در شرایط مستعد ابری شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: پرواز ، باروری ، ابر ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار