البته مهمان ویژه «خداحافظی طولانی» برای دومین بار متوالی به کاخ جشنواره آمد و او کسی نیست جز ابراهیم حاتمی کیا که گویا با نگاهی گزیدهای به کاخ جشنواره آمده است. فیلمسازی که سال گذشته پس از تماشای «شیار 143» و انتخاب لحظه آخری این فیلم به یکباره از کوره در رفت و به نقد سیاستهای سینمایی پرداخت، باید دید آیا برای جشنواره امسال هم فیلمی خواهد توانست سکوت او را بشکند یا خیر؟
به هر ترتیب مستندهای همیشه مظلوم جشنواره فیلم فجر نیز به مانند سنوات گذشته در یک تایم غریب و آن هم مابین اذان ظهر تا صرف نهار برای علاقمندان به هنر مستند نمایش داده شد.
و اما غافلگیری دومین روز جشنواره فیلم فجر که حال مخاطبان و اهالی رسانه را خوب کرد فیلمی آبرومندانه البته با چاشنی نقد اجتماعی بنام «چهارشنبه 19 اردیبهشت» بود که البته پیشینه کارگردان این اثر یعنی وحید جلیلوند در عرصه مستندسازی اجتماعی و نویسندگی باعث رونق امروز جشنواره سی و سوم شد.
اما این پایان کار نبود و حضور سحر احمدپور بازیگر فیلم سینمایی «چهارشنبه 19 اردیبهشت» با چادر در بین اهالی رسانه نظرات را به خود جلب کرد و البته برزو ارجمند یکی دیگر از بازیگران این فیلم نیز در نشست خبری اعلام کرد که اصولا در سینما آدم بدشانسی است و برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «چهارشنبه، 19 اردیبهشت» 20سال صبر کرده که تمامی این حرفها از سوی برزو ارجمند همراه با اشک و یاد پدر مرحومش استاد انوشیروان ارجمند بیان شد.
اما نوبت که به فیلم سینمایی «خانه دختر» رسید کام از کام حامد بهداد باز شد و او طی نشست خبری این فیلم بارها و بارها با انجام حرکات موزون و خنده های همیشگی خود دیگران را فقط در سالن سعدی وادار به خنده کرد به طوری که کمی چاشنی از کوره در رفتگی را میتوان از چهره سعید قطبی زاده منتقد و مجری نشست این فیلم فهمید.
و اما کمی از بحث قوی یا ضعیف بودن آثار سینمایی این دو روز که بگذریم یک موضوع خیلی خیلی ساده ذهن اهالی رسانه را درگیر کرده و آن موضوع این است که خبرنگاران و عکاسان با چه سیستم و تکنولوژی اخبار و عکس های خود را در رسانه های خود منتشر کنند در حالی که از ساعت 10 شب بخش کافی نت اهالی رسانه در برج میلاد تا 10 صبح فردای آن روز به استراحت فرو میرود!
انتهای پیام/