معاون نظارت بيمه مركزی گفت: محدوديت در صدور بيمه نامه برای يك شركت بيمه دارای مشكل كه از سوی بيمه مركزی اعمال شده است، ارتباطی با تعهدات قبلی آن شركت ندارد و بيمه‌گذاران می‌توانند از مزايای بيمه نامه خود استفاده كنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل بيمه مركزي، معاون نظارت بيمه مركزي با بيان اين مطلب گفت: محدوديت اعمال شده در صدور و ارائه بيمه نامه در  شركت بيمه توسعه كه چارچوب هاي نظارتي را رعايت نكرده ، از روش هاي بازدارنده و تنبيهي بيمه مركزي است اما حقوق بيمه گذاران را به خطر نمي اندازد.

حبيب ميرزايي تصريح كرد: نگراني بيمه گران را نيز در خصوص سرمايه و اعتمادشان درك مي کنيم اما آنچه مسلم است بيمه مركزي همواره خود را حامي و حافظ حقوق آنان مي داند و تا پايان تعهدات شركت هاي بيمه، كنار آنان خواهد بود.

معاون نظارت بيمه مركزي به اعمال ممنوعيت صدور بيمه نامه در يكي از شركت هاي بيمه اشاره كرد و گفت: اين ممنوعيت و محدوديت صرفاً براي يك شركت بيمه و براي حفظ حقوق بيمه گذاران بوده است و ادامه روند رسيدگي به پرونده اين شركت به نفع بيمه گذاران تمام خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: ابزارهاي نظارتي در اختيار بيمه مركزي به گونه اي طراحي شده است كه بايد در كنار آن بازوهاي اجرايي نهادهاي ديگر نيز وارد عمل شوند كه خوشبختانه نهادهاي ذيربط نيز وارد عمل شدند و ان شاء الله در آينده نزديك خبرهاي خوشي براي بيمه گذاران و زيان ديدگان اين شركت در راه است.

ميرزايي با تاكيد بر تفاوت هاي بنيادين بيمه نامه هاي کوتاه مدت مانند بيمه شخص ثالث با بيمه نامه هاي بلندمدت نظير بيمه هاي عمر و زندگي گفت: اين بيمه نامه ها با يكديگر تفاوت ماهوي دارند و بيمه گذاراني که از شركت مذكور بيمه زندگي و نظاير آن را خريداري کرده اند در صورت امكان به تعهدات مندرج در بيمه نامه عمل كنند تا بيمه مركزي هم بتواند از حقوق آنان به خوبي دفاع كند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار