به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران محمود امرالهی مدیرعامل بیمه ایران در نشست خبری که امروزدر محل وزارت امور اقتصاد و دارایی برگزار شد با بیان اینکه این بیمه با چهار استراتژی مشخص در حرکت است افزود: شفافیت، کیفیت، توسعه فرهنگ بیمه و بیمه زندگی از جمله استراتژیهای این سازمان است که نتایج مثبتی را در آمارهای ارائه شده نشان داده است.
وی افزود: برای رسیدن به شفافیت، فعالیتهای این شرکت تمامی سیستمهای عملیاتی و مالی تکنولوژی محور شده است و تغییرات عمدهای در زمینه گزارشگری و دریافت و پرداخت ایجاد شده است که در ارزیابی ریسک تأثیر بسزایی دارد و امیدواریم با سرعت هر چه بیشتر اصلاحات ساختاری در جهت حرکت سازمان به سمت مدیریت بهتر و پیشرفته حرکت کنیم.
وی ادامه داد: به دنبال افزایش کیفیت فعالیتهای سازمان با برگزاری جلسات و دورههای مختلف برای کارمندان میباشیم تا به محض تشکیل پرونده خسارتهای لازم پرداخت گردد و درهمین راستا 22 میلیارد تومان سپردههای بانکی شکسته شد و قبل از سال خسارتهایی که کارشناسی شده بود کاملا به مردم پرداخت شد.
** برگزاری مجامع فصلی در جهت افزایش کیفیت عملکرد امرالهی در ادامه اظهار داشت: برای رسیدن به کیفیت بیشتر و بهتر مجامع فصلی را برگزار کردیم و هر سه ما یکبار تمامی روسای فنی، مالی و اداری در مرکز گرد هم آمدند و عملکرد سه ماهه آنها مورد بررسی قرار گرفت و با استفاده از این مجامع فصلی سعی شد پس از گذشت سال مالی متوجه نواقصی در این راستا نباشیم.
** تدوین استراتژی شرکت در راستای افق 1404 محمود امرالهی در خصوص استراتژیهای این سازمان اظهار داشت: تدوین استراتژی شرکت در راستای استراتژیهای راهبردی صورت گرفت و در راستای افق 1404 نهایی و به زودی توسط هیأت مدیره تصویب خواهد شد.
مدیرعامل بیمه ایران درخصوص در ادامه گفت: بیش از 5 میلیون نفر از مردم در پوشش بیمه درمان از بیمه ایران استفاده میکنند و 10 میلیون بیمه شخص ثالث صادر شده است وعلاوه بر این نهادهایی از جمله قوه قضاییه، وزارت نیرو، بنیاد شهید و... از خدمات بیمه ایران استفاده میکنند.
امرالهی در خصوص اولویتهای راهبردی این بیمه اظهار داشت: سیستم مدیریت دانش، نظام بودجهریزی بر اساس عملکرد، مدیریت بهرهوری سازمان از جمله اهداف راهبردی این سازمان میباشد.
** مطالبات معوق رسیدگی شد وی در ادامه در خصوص مطالبات معوق بیمه ایران اظهار داشت: 207 شعبه در سراسر کشور وجود دارد و تمامی مطالبات معوق آنها پرداخت شد که مهمترین آنها پرداخت خسارت متروی تهران میباشد که با پرداخت خسارت 50 میلیارد تومانی بزرگترین خسارت صنعت بیمه کشور بود که توسط بیمه ایران پرداخت شد.
امرالهی در ادامه افزود: کل پرداخت خسارت بیمه ایران طی خسارت سال 93، 4 هزار میلیارد دلار بود که سهم بیمه شخص ثالث در این پرداخت بیش از سایر حوزهها بود.
** حمایت از حقوق خسارت دیدگان با صندوق تأمین خسارت بدنی امرالهی در خصوص مسئولیتهای اجتماعی بیمه ایران اظهار داشت: بیمه ایران با پرداخت 5 درصد از فروش خود به صندوق تأمین خسارت بدنی که وظیفه حمایت از خسارت دیدگان حوادث مختلف را دارد و یا پرداخت خسارت به حادثه دیدگان شین آباد که 2 میلیارد تومان خسارت پرداخت شد و یا بیمه زائرین حرم امام خمینی (ره) نسبت به مسئولیتهای اجتماعی خود اقدام میکند.
امرالهی تأکید کرد: سعی داریم تا سرمایه 390 میلیارد تومانی خود را به 3 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش دهیم.
وی در پایان افزود: طی 10 ماه گذشته 4 هزار و 100 میلیارد تومان خسارت پرداخت شد که عمده آن مربوط به حوادث رانندگی است.
مدیرعامل بیمه ایران گفت: اختلافات چند ساله بیمه ایران و بیمه مرکزی با پیگیری ها در حال رفع است.
انتهای پیام/