استاندار مازندران گفت: مشاغل مديريتی حق بانوان توانمند است و بايد زمنيه های حضور بانوان در فعاليت های مديريتی مناسب در جامعه فراهم شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،ربیع فلاح جلودار، عصر چهارشنبه در اولین همایش بانوان فرهیختگان شرق و مركز مازندران در مجتمع گردشگری هوتو شهیدآباد بهشهر افزود: متاسفانه در شرایط فعلی مشاغل مدیریتی مناسبی در اختیار بانوان نیست و باید تلاش شود تا نقش بانوان و جایگاه آنان در اجتماع و جامعه در جایگاه واقعی باشد.

وی اظهار داشت: توسعه جامعه ما در گرو حضور و مشاركت بانوان هم پای مردان است و در همین زمینه در استان مازندران تلاش شد تا با تشكیل كمیته بانوان زمینه و شرایط حضور بانوان در مشاغل مختلف مدیریتی فراهم شود كه در آموزش و پرورش در این رابطه تلاش مستمر انجام شد.

استاندار مازندران با بیان اینكه شاید در ابتدای كار با كمبودها و مشكلاتی روبرو باشیم، خاطر نشان كرد: در این رابطه با قوت وارد شده ایم و امیدواریم به موفقیت های بیشتری دست یابیم.

فلاح با تاكید بر استفاده از نظرات، اندیشه ها و توانمندی های سازمان های مردم نهاد در كنار مدیران گفت: مدیران و مسئولان موظف هستند تا سازمان های مردم نهاد را در كنار خود داشته و در تصمیم گیری ها از حضور آنان و همچنین هم اندیشی با بانوان فرهیخته تلاش كنند.

وی افزود: مشكلات فراوان است اما باید تلاش شود تا با چاره اندیشی مناسب در مسیر توسعه زنان گام برداریم كه نیازمند حضور بانوان در جامعه و دفاع از حق بانوان توسط خودشان هستیم تا با كمك هم در درازمدت در جهت رفع مشكلات تلاش شود.

فلاح ادامه داد: امروز بانوان ما در پست های مختلف دانشگاهی، مدیریتی، ورزش، تدریس، پزشكی و... وارد شده اند كه قابل تقدیر است و باید زمینه های مختلف بیشتری در عرصه های اجتماعی برای بانوان فراهم شود.

استاندار مازندران گفت: زنان ما با الگوبرداری از فاطمه زهرا(س) در تمام امور ظاهر شده اند و الگوبرداری از زندگی فاطمی و علوی راهبرد مهم بانوان و زنان جامعه ما است.

وی بیان داشت:  زنان جامعه ما در عرصه های مختلف توانمند وارد شده اند و زنان موفق دارای زندگی و خانواده موفقی هم هستند و زنان اگاه فرزندان آگاه تربیت می كنند و این آگاهی زیربنای توسعه است.

فلاح با بیان اینكه برای بالا بردن نرخ مشاركت زنان در جامعه و رسیدن به موفقیت ها باید موانع احتمالی از سر راه بانوان جامعه برداشته شود تصریح كرد: باورهای غلط اجتماعی مبنی بر عدم مشاركت زنان در اجتماع، عدم آگاهی زنان نسبت به حقوق شهروندی و عدم آگاهی  این قشر در مسائل  مختلف اقتصادی، اجتماعی و... از موانعی بوده كه وجود داشته و بعد از انقلاب مرتفع شده است و اكنون زنان و بانوان جامعه ما در عرصه های مختلف صاحب نظر هستند.

وی ادامه داد: بانوان بعنوان افراد تاثیرگذار جامعه نقش بسزایی در جامعه دارند و بانوان روستایی ما هم با توجه به نقش ارزنده خود در ارتقای اقتصادی خانواده تاثیرگذارند و نقش آفرینی می كنند.

استاندار مازندران گفت: امور بانوان در جامعه باید به بانوان واگذار شود تا با شناخت دقیق از ظرفیتها و مشكلات و معضلات در رفع موانع گام بردارند و همچنین خروجی برگزاری این همایش ها نیز باید رشد هم افزایی در بین این قشر، شناسایی مشكلات و رفع معضلات باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور استاندار مازندران از  حدود ۲۰بانوی فرهیخته شرق و مركز مازندران  از شهرستان آمل تا گلوگاه، با اهدای لوح تقدیر و تندیس، قدردانی شد.

/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار