رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و هنری شورای شهر تهران گفت: سرای محلات در همه مناطق مستقر هستند و یکی از خانه‌هایی که تحت پوشش آنها فعالیت می‌کند، خانه تسنیم است و مواردی را شامل می‌شود که به بحث کارآفرینی و ایثار مربوط است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین عبدالمقیم ناصحی با اشاره به ورود شهرداری تهران به بحث عفاف و حجاب گفت: امروز شهرداری تهران براساس احساس وظیفه اخلاقی و شرعی به عنوان حقوق شهروندی به این موضوع ورود پیدا کرده است و ممکن است افرادی بگویند این کار چه ارتباطی به شهرداری دارد و شهرداری که یک سازمان خدماتی است باید به کارهای محوله خود بپردازد، اما می‌بینم که امروز شورای اسلامی شهر تهران شهرداری را به لحاظ قانونی موظف می‌کند به بسیاری مسایلی که در سایه حقوق شهروندی می‌توان به آن ورود پیدا کرد، وارد شده و بنابراین شهرداری بر اساس اخلاق اسلامی و انسانی می‌تواند به این جریان وارد شود.

وی با اشاره به حضور خانه‌های تسنیم سراهای محلات در جشنواره تسنیم گفت: سرای محلات در همه مناطق مستقر هستند و یکی از خانه‌هایی که تحت پوشش آنها فعالیت می‌کند، خانه تسنیم است و مواردی را شامل می‌شود که به بحث کارآفرینی و ایثار مربوط است.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه زنان جامعه ما به دلیل ایثارگری در سطح جهان نمونه هستند، ادامه داد: ایثار در مقابل والدین، فرزندان، همسر، جامعه و .... از جمله این موارد است. در انقلاب اسلامی و بعد از هشت سال دفاع مقدس جانبازان عزیزی را داریم که به وسیله ایثارگری همسرانشان با کمال احترام زندگی می‌کنند و نمونه‌های فراوانی از ایثارگری و مهربانی و اخلاق نیکوی بانوان جامعه را داریم. حتی ایثار در مقابل بداخلاقی همسر یا نداشتن امکان مالی شوهر که زنان در این زمینه از ایثارگری در رقابت با جامعه مردان گوی سبقت را ربودند.

/ انتهای پیام




منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار