مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام گفت: به محطوری توصیه می‌کنم که زیدیه را در یمن احیا کنند تا جلوی وهابی‌ها و تکفیری‌ها گرفته شود و ما باید به علمای زیدیه در احیای مذهب زیدیه کمک کنیم و در این پیروزی سهیم شویم.

تلاش برای احیای مذهب زیدیه در یمن/
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "آیت الله محمدعلی تسخیری" مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، در مراسم افتتاح کرسی فقه زیدی در دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار داشت: من معتقدم این گام یکی از گام‌های ضروری برای این است که رسالت وجودی کامل این دانشگاه محقق گردد و امیدوارم گامهای بعدی مثل تدریس فقه حنبلی و... محقق شود و امیدوارم که این دانشگاه بتواند از مراجع علمی بزرگ جهان اسلام دعوت کند تا همه سعی کنند با افتخار دانشجوی این دانشگاه شوند.  
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است موجبات وحدت امت اسلامی را فراهم کند، وحدت آرزوی همه بزرگان در جهان اسلام است و وحدت محور تمرکز قرآن است.  
 
مشاور مقام معظم رهبری در جهان اسلام تصریح کرد: قرآن هم محور وحدت و هم راههای تحقق آن را مطرح کرده و حتی از راه سیاسی باید در جهت وحدت حرکت کرد.  
 
تسخیری افزود: قرآن می‌فرماید وقتی دشمنان علیه شما متحد شدند، شما هم همین روش را در پیش گیرید و علیه آنان متحد شوید و قرآن همواره تفرقه را چون کفر می‌داند و عافیت امت اسلام در این است که دچار تفرقه نشوند.  
 
وی افزود: یک شخصیت بزرگ چون محمد ابوزهره در کتاب خود در رابطه با امام زید نقل می‌کند که امام زید به یکی از اصحاب خود می‌گوید: من حاضرم برای وحدت امت اسلامی پاره پاره شوم.  
 
آیت الله تسخیری ادامه داد: ابوزهره در کتاب خود به تکفیری‌ها حمله کرده است و بیان کرده که تکفیری‌ها امت اسلامی را پاره پاره خواهند کرد.  
 
مشاور مقام معظم رهبری اظهار داشت: ابوزهره در کتاب خود مرحوم کلینی را تکفیری می‌خواند و سیدمحمد تقی حکیم می‌گوید تکفیر فقط از باب انکار ضروری است و این نقد بر ابوزهره وارد است که در رابطه با مرحوم کلینی اشتباه کرده است و شناختن مرز تکفیر آسان نیست.  
 
وی تصریح کرد: مرحوم کلینی برخی از روایات را که احتمال می‌داده تحریف شده باشد، بر قاعده نوادر آورده است.  
 
تسخیری اظهار داشت: ابوزهره با اینکه رجل وحدت است، اما در نسبت کفر به آیت الله کلینی اشتباه کرده است و علما نیز ممکن است بلغزند.  
 
وی افزود: قرآن چارچوب مشخصی را برای امت اسلامی مشخص کرده است و شناختن تکفیر به این سادگی نیست.  
 
مشاور مقام معظم رهبری افزود: ابوزهره در رابطه با امام زید کتابی نوشته است و بسیار از امام زید تمجید کرده است و در شناساندن وی موثر عمل کرده است.  
 
تسخیری گفت: زیدیه در یمن دشمن بسیار دارد، مثل سوسیالیست‌ها، ناسیونالیست‌ها و وهابی‌ها و من همواره به امام منصور و باقی علمای یمن گفته‌ام که تلاش کنند مذهب زیدیه را در یمن نگهدارند.  
 
وی تصریح کرد: به محطوری توصیه می‌کنم که زیدیه را در یمن احیا کنند تا جلوی وهابی‌ها و تکفیری‌ها گرفته شود و ما باید به علمای زیدیه در احیای مذهب زیدیه کمک کنیم و در این پیروزی سهیم شویم.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: علما ، ابوزهره ، رجل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار