گروه خنیاگران با بازآفرینی قطعات محلی ایرانی و فوکلور شهری با محور ویلن نوازی ایرانی درجشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، گروه خنیاگران امروز به سرپرستی مهرداد پاکباز در بخش جنبی جشنواره موسیقی فجر حضور دارد. 

پاکباز موسس و سرپرست این گروه درباره شرکت در جشنواره فجر گفت: از جمله ویژگی‌های جشنواره موسیقی فجر اجرای انواع موسیقی به صورت متمرکز است. در این جشنواره بسیاری از سبک‌های موسیقی از کلاسیک و سنتی تا پاپ و موسیقی‌های متفاوت اجرا می‌شود. این امر جذابیت را هم برای مخاطبین بالا می‌برد و هم برای هنرمندان . 

این هنرمند تاکید کرد: شرکت در چنین برنامه‌ای می‌تواند فرصت خوبی برای هنرمندان باشد که با مخاطب خود بیشتر و بهتر آشنا شوند. 

وی در ادامه گفت: در این شرایط انگیزه و رقابت بین هنرمندان بالاتر می‌‌رود چرا که مخاطبان به صورت متمرکز کارهای دیگر هنرمندان را در یک بازه زمانی مشخص می‌بیند و  قدرت مقایسه بالایی دارد. این موضوع برای هنرمندان دلیلی خواهد بود تا سعی کنند بهترین اجرا را در جشنواره ارائه دهند.  

سرپرست گروه خنیاگران امروز که سال‌ها در کشور اتریش تحصیل و در زمینه موسیقی فعالیت داشته است، در ادامه گفت: یکی دیگر از نکات مثبت جشنواره موسیقی فجر رایزنی‌های فرهنگی است که در این زمان بین کشور ما و سایر کشورها انجام می‌گیرد. این اتفاق شاید در طول سال به هر بهانه‌ای چندان مقدور نباشد اما جشنواره امکان خوبی برای ارتباطات و رایزنی‌های فرهنگی است.   

موسس گروه موسیقی خنیاگران امروز که از تابستان سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است درباره اجرا در این جشنواره گفت:  ما با هدف بازآفرینی موسیقی محلی ایرانی و فولکلور شهری به روی صحنه می‌رویم. در قطعات اجرا شده در این برنامه که نوآوری‌هایی در تنظیم آنها وجود دارد، ویلن ایرانی محور ساخته هاست. 

وی تاکید کرد: ویلن نوازی با این سبک در کشورمان در حال منسوخ شدن است اما محمد انشایی، نوازنده ویلن گروه که شاگرد استاد میرزاده بوده است این روش را از ایشان آموخته و اکنون در قالب گروه نوازی آن را ارائه می کند. 

مهرداد پاکباز که مدت پنج سال است عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است درباره اشاعه موسیقی و برگزاری اجراها در سطح کشور گفت:   جشنواره موسیقی مکانیسمی برای ارائه هنر و کسب تجربه است اما قبل و بعد از آن هم باید به وضعیت هنرمندان رسیدگی شود تا بتوان از مشکلات آنها کم کرد. یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن پرداخت بحث آموزش است. باید برای هنرمندان به خصوص آنهایی که در شهرستانهای کشور زندگی میکنند مستر کلاسهایی برگزار کرد تا بتوانند آموزشهای لازم را هرچند در زمان کوتاه ببینند.  

وی همچنین گفت:  نکته مهم دیگر قدرت بخشیدن به سیستمهای آموزشی برای کودکان است. کودکان زیر 10 سال و یا نوجوانان شاید در حال حاضر نیاز به ظهور در عرصه‌های عمومی نداشته باشند اما در مهمترین سن برای آموزش موسیقی هستند و با تربیت هنرمندان از سنین کم میتوانیم در آینده برای سپردن موسیقی کشور به آنها آسوده خاطر باشیم .  

گروه خنیاگران چهارشنبه 29 بهمن ماه ساعت 18:30 در تالار رودکی به روی صحنه می رود. 

در این گروه مهرداد پاکباز علاوه بر سرپرست گروه، نوازنده گیتار و آهنگساز و تنظیم کننده گروه هم محسوب می‌شود. محمد انشایی نوازنده ویلن ایرانی، پورنگ پورشیرازی نوازنده کنترباس و آیدین شفاعی نوازنده سازهای ضربی دیگر هنرمندانی هستند که به روی صحنه خواهند رفت.  
 
علاقمندان می‌توانند اخبار و عكس‌های مربوط به این جشنواره را در سایت www.fajrmusicfestival.com و یا در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30  مشاهده كنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار