به مناسبت دهه ی مبارک فجر و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، 110 پروژه پروژه ی مخابراتی در استان گلستان ،با اعتباری بالغ بر 31 میلیارد ریال به بهره برداری رسید .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمود واعظی ،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با تاکید بر پویایی شبکه ملی اینترنت گفت: تولید محتوا، طراحی برنامه های کاربردی بومی ، راه اندازی دولت الکترونیک ، شبکه علمی، شبکه سلامت ، شبکه مدارس از جمله زمینه های راه اندازی اینترنت ملی در کشور است . 
 
واعظی افزود :افزایش چشمگیر پهنای باند کشور از 520 گیگابیت بر ثانیه به 1500 گیگابیت برثانیه از طرح های مهم دانست که با موفقیت اجرا شده است . 

وی همچنین مجهز شدن 8000 روستا به اینترنت و اتصال شهرهای کشور با بیش از 9 هزار کیلومتر فیبرنوری را از پروژه های مهم دیگر برشمرد و افزود :با حضور در استان گلستان و جلسات متعددی که با دانشگاهیان ، شرکتهای دانش بنیان و مراکز علمی داشتیم برنامه های مدونی در دست اجرا قرار گرفته است که موجب رونق ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خواهد شد . 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درزمینه اولویت شبکه های اجتماعی بومی گفت : تبلیغ اندیشه های اسلامی ،آداب ورسوم و فرهنگ و عقاید ایرانی را از جمله مزایای شبکه های اجتماعی دانست و افزود: فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی باید ارتقاء یافته و اگر شبکه های اجتماعی بومی را مورد استفاده قرار دهیم اطلاعات مبادله شده در کشور باقی خواهد ماند و در اختیار کشورهای میزبان شبکه های اجتماعی غیربومی قرار نخواهد گرفت . 

وی در پایان گفت: مهم ترین پروژه های مخابراتی استان گلستان که در این ایام افتتاح شده است توسعه شبکه کابل در مراکز تلفن شهرستان های گرگان و گنبد ، نصب و راه اندازی کافوهای نوری مسکن مهر و بهره بردای از سایت های BTS ، 3G به تعداد 38 سایت است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار