گروهی از شكارچیان گنج با لقب "ولگردان شب" دیوار تاریخی "هادریان" و زمینهای اطراف آن را مورد تعدی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت دیلی؛ به گفته مقامات بریتانیا، روز پنجشنبه زمینهایاطراف دیوار "هادریان" كه از بقایای روم و یكی از پر جاذبه ترین مكان های توریستی بریتانیاست توسط شكارچیان گنج مورد دستبرد غیر قانونی قرار گرفتند.

دیوار تاریخی

این شكارچیان  مسلح با لقب "ولگردان شب" توسط فلزیاب قسمتی از زمین های اطراف این میراث ١٩٠٠ ساله را حفاری كرده و احتمالا آثار تاریخی كهنی را از آنجا برداشته‌اند.

منطقه‌ای كه دیوار "هادریان" در آن قرار گرفته به لحاظ حقوقی تحت حفاظت ویژه است و استفاده از هرگونه ردیاب فلزی بدون داشتن اجازه ویژه از سوی مقامات، جرم محسوب می‌شود.
 
دیوار تاریخی

به گفته "مارك هریسون"، مشاور ملی شناخت جرم، این اقدام "ولگردان شب" یك دزدی بی چون و چراست؛ همانطور كه بی اجازه وارد شدن به منزل دیگران و دزدی از  اموالشان امری خلاف اصول اخلاقی و غیر قانونی است، صدمه زدن و دزدی از آثار تاریخی نیز امری كاملا غیر قانونی است و با آن برخورد جدی خواهد شد .
 
هریسون در ادامه گفت: اجسام دزدیده شده به صاحبان این زمینها یعنی سازمان حفاظت از آثار تاریخی انگلستان تعلق دارد و البته تاریخ  متعلق به صاحبان آن یعنی همه مردم است.
 
دیوار "هادریان" به طول ١١٧ كیلومتر در امتداد حومه شهر در شمال انگلستان كشیده شده و به دستور امپراطور روم "هادریان" ساخته و نام گذاری شده است. جنس این دیوار از سنگ و كلوخ است و در سده دوم میلادی برای محافظت از انگلستان و روم در برابر حملات طوائف "سلتی" توسط رومیان بنا شده. این دیوار در  سال ١٩٨٧ به عنوان بخشی از مرزهای امپراطوری روم در فهرست میراث جهانی یونسكو به ثبت رسیده است و سالانه صدها هزار بازدیدكننده از سراسر دنیا را به خود جذب می كند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.