رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو امروز با تشکیل نشستی در حضور خبرنگاران در خصوص برگزاری مسابقات جهانی واترپلو در تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری جلسه، پیش از شروع این نشست کلیپی از عملکرد سالیانه فدراسیون که توسط روابط عمومی تهیه شده بود به نمایش گذاشته شد و امیر کمالی رئیس روابط عمومی در خصوص فعالیت‌های این فدراسیون در طول ۱۵ ماه حضور محسن رضوانی به عنوان رئیس فدراسیون توضیحات اجمالی را ارائه کرد.

در ادامه، محسن رضوانی رئیس فدراسیون اظهار داشت: برای برگزاری مسابقات جهانی واترپلو بین ایران و اندونزی فدراسیون جهانی شنا (فینا) ایران را انتخاب کرد. سطح این مسابقات بالاست. برای برگزاری بهتر این مسابقات باید تلاش کنیم. فینا توافقاتی را در خصوص برگزاری مسابقات جهانی با کشورهای مختلف دارد که مهم‌ترین آن پخش زنده مسابقات به صورت HD است که ما رایزنی‌های لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد.

وی یادآور شد: این مسابقات با هدف توسعه واترپلو انجام می‌شود، از قاره اروپا کشورهای اتریش، انگلیس، از آمریکای لاتین کشورهای اروگوئه، آرژانتین، پرتریکو، کلمبیا و از افریقا هم مصر و آفریقای جنوبی در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. ما در دوره گذشته این مسابقات هم شرکت کردیم، اما نتوانستیم عنوان قهرمانی کسب کنیم. در حال حاضر، ما بین ۲۲ تیم بر‌تر جهان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای داشتن تیم قدرتمند با چند مربی خارجی صحبت کردیم که مهم‌ترین آن‌ها از کشور مونته‌نگرو است، قرار است این مربی ماه ژوئن به ایران برای انجام مذاکرات بیاید. ما بعد از مسابقات لیگ اردوهای تدارکاتی و تمرینی تیم ملی را آغاز می‌کنیم

رضوانی: وزیر هم پیگیر مشکل تجهیزاتی فدراسیون است/گزینه هدایت تیم ملی از کشور مونته‌نگرو است

رئیس فدراسیون شنا در خصوص بحث سخت افزاری به منظور اجرای هرچه بهتر این مسابقات گفت: تمام نیروهای اجرایی فدراسیون تلاش می‌کنند تا مشکلات سخت افزاری استخر ۹ دی برطرف شود. ما برای میزبانی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تا ساعت ۲ الی ۳ بامداد هم در استخر بودیم تا ظاهر آن را به صورت ایده آل درآوریم. این مشکلات همچنان ادامه دارد، هنوز هم در حال ترمیم این استخر هستیم، گروهی از شهرداری آمدند و در حال برطرف کردن مشکلات هستند، به دنبال تهیه اسنوبرد هستیم، قراردادش تنظیم شده و مراحل نصب آن را آغاز خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: تیم ایران توانمندی‌های بسیاری دارد. ما با قدرت هرچه بیشتر در این مسابقات شرکت می‌کنیم، کار زیاد است و تلاش زیادی می‌طلبد.

رضوانی افزود: فدراسیون ما جزو ورزش‌های پایه است، باید نگاه، نظارت و حمایت بیشتری روی آن شود، ما تلاش می‌کنیم و بر روی حمایت‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش حساب کردیم، اما نه به طور صددرصد، چون از راه‌های دیگر هم به دنبال کسب درآمد برای فدراسیون هستیم. جلساتی با وزیر ورزش داشتیم و در مورد مسابقات جهانی با گودرزی صحبت‌هایی انجام دادیم و وی هم پیگیر رفع مشکل تجهیزات ما است.

وی افزود: مسابقات جهانی واترپلو بعد از انقلاب اسلامی ایران برای اولین بار است که در کشور برگزار می‌شود، ما در رشته والیبال نیز میزبان مسابقات جهانی بودیم ولی تاکنون هیچ وقت ۱۲ تیم از سراسر جهان به طور همزمان وارد ایران نشده‌اند. ورزش به عنوان دیپلماسی در تعاملات فرهنگی کشور‌ها با یکدیگر بسیار موثر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با جذب اسپانسر قدرتمند بتوانیم مسابقاتی بی‌نقص و آبرومند را برگزار کنیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار