با اتمام عمليات لايروبي، قابليت پهلودهي کشتي‌هاي بالاي 80 هزار تني در بندر چابهار فراهم شده است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)  سياوش رضواني گفت : اسکله پنج بندر چابهار به طول 265 متر با احتساب دو دلفين و عرض 53 متر و آبخور منفي 14 متر است و قابليت پهلودهي کشتي‌‌هاي بالاي 80 هزار تني را دارد که امروز شاهد پهلوگيري نخستين کشتي حامل بار گندم در اين بندر هستيم. 

مديرکل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان ادامه داد: اين قابليت سبب مي‌شود تجار کالاهاي خود را به صورت مستقيم ترانزيت کنند و بيشترين مزاياي اين کشتي‌ها براي کشورهاي آسياي ميانه و افغانستان است. 

وي تصريح کرد: کاهش بعد مسافت براي تجار و صرفه‌جويي در وقت از مزاياي ترانزيت کالا از بندر چابهار به نسبت ساير بنادر کشور و حوزه خليج فارس است. 

رضواني همچنين از افتتاح اسکله مسافري کنارک با آبخور منفي 1,5 متر در فضاي 2 هزار متر مربع خبر داد و افزود: اين اسکله مسافري به منظور ترويج فرهنگ دريانوردي و توسعه دريامحور اسکله مسافري چابهار با هزينه 10 ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيد. 

مديرکل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان تاکيد کرد: با افتتاح اسکله پنج شهيد بهشتي چابهار و پهلوگيري کشتي‌هاي پهن پيکر در روز دوشنبه آرزوي ديرينه ما و مردم و تجار منطقه محقق شده است. 

اين مسئول ادامه داد: مرحله نخست طرح توسعه بندر شهيد بهشتي چابهار 56 درصد پيشرفت دارد.


انتهای پیام/
برچسب ها: کشتی ، پهلو ، ارزش ، چابهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار