اكران «مزار شریف» در جشنواره رویش

فیلم سینمایی «مزارشریف» برنده سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن سی و سومین جشنواره فیلم فجر 7 اسفند ماه در جشنواره رویش اكران خواهد شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ فیلم "مزار شریف" ساخته عبدالحسن برزیده در نهمین جشنواره فیلم رویش در بخش غیر رقابتی حضور خواهد داشت. 

مزار شریف داستان حمله طالبان به كنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر مزار شریف افغانستان را بازگو می كند؛ كه به شهادت جمعی از دیپلمات ها و خبرنگاران منجر شد. 

برزیده درباره "مزار شریف" می گوید: من خیلی اهل تبلیغ نیستم اما می‌گویم كه این فیلم برگی از تاریخ است كه تا به حال دیده نشده و باید دیده شود چون در ندیده نشدن آن تعمد وجود داشته است. این فیلم حكایتی است كه همچنان ادامه دارد و راجع به كسانی است كه از دین و دیانت و دینداران سوء استفاده می‌كنند. این فیلم اجتماعی گسترش افراطی گری را نشان می‌دهد.

"مزارشریف" در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشت و نامزد دریافت 9 سیمرغ شد كه در نهایت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن را به دست آورد. این فیلم در نهمین جشنواره فیلم رویش نمایش داده خواهد شد.

یادآور می شود؛ نهمین جشنواره فیلم كوتاه دینی رویش از 5 تا 7 اسفندماه در پردیس سینمایی آزادی تهران و مراسم اختتامیه آن 8 اسفند در تالار اندیشه برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار