«مهسا کرامتی» گفت: نقش زن در سال‌های اخیر در سینمای ایران پررنگ ترشده و آثاری با محوریت زنان در سینما تولید شده که نسبت به گذشته با روند رو به رشدی همراه بوده است.

"مهسا کرامتی" بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، در مورد نقش زن در سینما بیان کرد: به نظر من نقش زنان در سال‌های اخیر در سینما پررنگ تر شده است. در اوایل انقلاب بیشتر فیلم‌ها با محوریت مردان ساخته می شد ولی خوشبختانه در سالهای اخیر فیلم‌هایی با محوریت زنان ساخته شده که به طبع بر میزان تأثیر‌گذاری زنان در سینما افزوده است.

این بازیگر تصریح کرد: محدودیت زنان نسبت به مردان این است که آنها باید تنها از دست و صورت خود برای انتقال حس به مخاطبان استفاده کنند. البته این موضوع باعث تقویت تکنیک‌های بازیگر توسط زنان برای انتقال حس به مخاطبان می‌شود.

کرامتی در مورد فیلم‌های جشنواره‌ای فجر گفت: من تمام فیلم‌های جشنواره را ندیده‌ام اما در آنهایی که دیده‌ام خیلی کم به مسایل و مشکلات زنان پرداخته شده بود.

وی در خصوص این مورد که زنان سینمای ایران تا چه حد با معیارهای اسلامی و ایرانی همخوانی دارند، اظهار داشت: با توجه به وجود  وزارت ارشاد که تمام جمله‌های فیلمنامه را بررسی می‌کند امکان ندارد زنان سینمای ایران با معیار‌های غربی شخصیت پردازی شوند. زنان هم از لحاظ حجاب و هم از لحاظ شخصیت پردازی در اکثر موارد با معیارهای اسلامی و ایرانی همخوانی دارند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار