دشواری‌های ایفای نقش در کارهای تاریخی از زبان «ایرج راد»

ایرج راد، بازیگر تئاتر و تلویزیون گفت: برای اجرای یک نقش علاوه بر متن موجود، نانوشته‌هایی در متن نیز وجود دارد که باید درباره آن نانوشته‌ها تحقیق شود و امکانات آن زمان را از نظر سیاسی و اجتماعی در نظر گرفت.

ایرج راد، بازیگر سینما تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، در خصوص نقش‌های تاریخی گفت: نقش‌های تاریخی با توجه به اینکه به دوره‌ی خاصی تعلق دارند و مربوط به زمان حاضر نیستند باید مورد مطالعه قرار گیرند.

وی افزود: برای اجرای یک نقش علاوه بر متن موجود، نانوشته‌هایی در متن نیز وجود دارد که باید درباره آن نانوشته‌ها تحقیق شود و امکانات آن زمان را از نظر سیاسی و اجتماعی در نظر گرفت. همچنین در ارتباط با خود شخصیت، توانمندی‌ها، مسئولیت‌های آن فرد و جهان بینی وی نسبت به مسائل مختلف تحقیق و مطالعه شود.

وی همچنین درباره‌ی میزان تفاوت نقش‌ها با واقعیت تاریخ عنوان کرد: من معمولا سعی کرده‌ام کارهایی را انجام دهم که خیلی تحریف نشده باشند مگر اینکه فیلم بازگو کننده بخشی از تاریخ باشد و نخواهد واقعیات خود تاریخ را نشان دهد.

راد بیان کرد: برای انتخاب نقش‌ تاریخی متن بسیار مهم است چرا که متن خوب و دارای چارچوب محکم و شخصیت پردازی درست به ایفای نقش کمک می‌کند.

بازیگر نقش "ناصرالدین شاه" تصریح کرد: نوع بیان نقش‌های تاریخی با سایر نقش‌ها تفاوت دارد و این وظیفه نویسنده است که بسته به نوع شخصیت آن را طوری بیان کند که به واقعیت نزدیک باشد و بتواند با تماشاگر ارتباط برقرار کند.

وی در پایان گفت: من تقریبا همه نقش‌هایم را دوست دارم اما آنهایی که از نظر کارگردان، فیلمنامه از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند بیشتر مورد توجه من قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار