آریایی نژاد گفت: آنچه در بخش گردشگری سلامت دیده می‌شود عدم نظارت بر این حوزه است که موجب حضور افسار گسیخته دلالان برای سوء استفاده از گردشگری سلامت است.

احمد‌آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: گردشگری سلامت در ایران به علت کم توجهی و اولویت‌های دیگر حوزه سلامت چندان رشد نیافته و آنچه هم که از فعالیت گردشگری سلامت حاصل می‌آید به کام دلالان این حوزه می‌رود.

وی گفت: توریسم سلامت در سایر کشورها نقش‌ مؤثری در جذب در‌آمد برای آن کشور داشته است اما در ایران آمار دقیقی از میزان ورود گردشگرانی که با هدف استفاده از خدمات درمانی به کشورها می‌آیند وجود ندارد و وزارت بهداشت و سایر سازمانهای مربوطه از جمله وزارت رفاه و امور خارجه نیز به علت اولویت سایر موضوعات گردشگری سلامت را به حاشیه رانده‌اند.

وی با بیان اینکه ورود یک گردشگر سلامت با مداخله دلالان صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: دلالان از فضای پیش آمده کمال بهره را می‌برند و در سایه نبود نظارت سود کلانی به جیب می‌زنند.

وی افزود: امیدواریم با پایان یافتن بررسی بودجه کمیسیون بهداشت و درمان بتواند این مشکل را با جدیت و به صورت کارشناسی بررسی نمایند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار