معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران:

تاکنون موردی از هاری در تهران مشاهده نشده است

جنیدی جعفری گفت: بیماری هاری با توجه به سرعت انتقال و مرگ و میر 100 درصد آن، از جمله رخدادهای مهم بهداشتی است که می تواند به سرعت گسترش و به یک تهدید عمومی تبدیل گردد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر احمد جنیدی جعفری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه در سال 93 تا به امروز 4 مورد هاری انسانی در کشور گزارش شده است، افزود: این موارد در کرمان، شوشتر، تربت جام و زاهدان بوده است و خوشبختانه از سال 85 تا کنون در شهر تهران گزارشی از موردهای انسانی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش ارسالی از مرکز بهداشت شمال غرب در خصوص خانمی 33 ساله در محدوده سعادت آباد تهران که توسط گربه مورد گزش واقع شده بود، پس از بررسی به عمل آمده توسط انستیتو پاستور و تشخیص هاری در گربه، به سرعت کلیه اقدامات پیشگیری توسط همکاران مرکز بهداشت صورت گرفت و تاکنون بیمار علامتی بروز نداده است (احتمال دوره کمون بیماری وجود دارد).

جنیدی در پایان یادآور شد: با در نظر گرفتن کلیه دستورالعمل‌ها و پرهیز از تشویش عمومی به کلیه مطب‌ها و مراکز درمانی خصوصی ابلاغ شود که هرگونه حیوان گزیدگی را فورا به مراکز بهداشت تابعه اعلام و بیماران را به مرکز درمان پیشگیری هاری مستقر در مراکز بهداشت ارجاع کنند.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار