دکتر قانعی با اشاره به تولید داخلی آمپول با کیفیت ضد سرطان مثانه و رفع همه مشکلات کمبود آن، از تولید ۳۰ هزار قلم BCG تا پایان نیمه اول امسال خبر داد.

دکتر مصطفی قانعی رییس انیستیتو پاستور کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: پس از موفقیت کشورمان در تولید آمپول ضد سرطان B. C. G هم اکنون بیماران دیگر به هیچ عنوان نگران تأمین این آمپول نباشند، زیرا تمام کمبودهای مربوط به آن جبران شده است و امسال نیز به سفارش سازمان غذا و دارو کشور ۳۰ هزار قلم از این آمپول تا قبل از پایان نیمه اول امسال تولید و به دانشگاه‌های علوم پزشکی و برای توزیع در داروخانه‌های دانشگاهی تحویل داده می‌شود. 

رئیس انستیتو پاستور کشور همچنین درخصوص برخی از گمانه‌زنی‌ها و یا نگرانی‌ها از سوی برخی از افکار عمومی در مورد کیفیت آمپول ضد سرطان B. C. G تأکید کرد: این آمپول به طور دقیق و توسط برجسته‌ترین محققین و دانشمندان فعال در انستیتو پاستور که وجهه علمی معتبری در جهان دارند، امتحان خود را به خوبی پس داده و از کیفیت کاملا مطلوبی برخوردار است و تنها اختلاف آن با نوع خارجی، در مورد قیمت این دارو است. 

وی همچنین گفت: هم اکنون نوع ایرانی و باکیفیت این آمپول تحت حمایت بیمه‌ای، بسیار ارزان است و کیفیت بالا و قیمت پایین این آمپول بازار سودجویی‌ها را برای دلالان داغ کرده به گونه‌ای که برخی این آمپول‌ها را به قیمت ۲۰ الی ۳۰ یورو و با واسطه‌گری‌های متعدد به سایر کشور‌ها و به طور غیر رسمی، ارائه می‌کردند و هم اکنون چندین کشور همچون آمریکای جنوبی، چین، مکزیک و عمده کشورهای آفریقایی به طور رسمی درخواست خریداری و تأمین این دارو را به ایران داده‌اند. 

قانعی همچنین با اشاره به کیفیت بالای آمپول ضد سرطان B. C. G گفت: هم اکنون این آمپول از نظر زیرساخت کیفی به مرحله تأییدیه توسط W. H. O رسیده که نتیجه آن اعلام خواهد شد و از سوی دیگر آمپول کنونی به صورت محصول مایع در بازار رسمی دارویی عرضه می‌شود و حالا انستیتو پاستور در نظر دارد تا شکل پودری این داروی حیاتی را نیز با ماندگاری بسیار بیشتر و به منظور افزایش صادرات تولید کند که فعلا این بخش در مراحل تحقیقاتی ویژه قرار گرفته است. 

وی اظهار داشت: نوعی آمپول B. C. g برای پیشگیری از سل به کار می‌رود که با تحریک سیستم ایمنی، به عنوان دارویی موثر برای غلبه بر سرطان در کل دنیا شناخته شده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Boalhanoof
۱۵:۰۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام متاسفانه این آمپول به طور وفور پیدا نمیشه من ده روزه تمام داروخانه ها را گشتم حتی حلال احمر منطقه ی خودمان ولی پیدا نکردم و مریض من سخت نیازمند این آمپول هستم .هرمزگان هستم ممنون میشم راهنمایی کنید کجا گیر میاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
کجا هستش ؟
Iran (Islamic Republic of)
رحا
۲۳:۵۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
آفرین به دانشمندان عزیز ایرانی