قائم مقام شهردار منطقه 5 گفت: همایش آموزشی سفیران پیشتاز خط سفید با هدف آموزش انضباط ترافیکی و توجه رانندگان به خطوط سفید و با حضور مدیران شهری و 400 نفر از تاکسیرانان برگزار شد.

رضا مرادی قائم مقام شهردار منطقه5 در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری همایش آموزشی سفیران پیشتاز خط سفید در غرب تهران اظهار کرد: پروژه خط سفید به عنوان زبان هدایت ترافیکی است به منظور کاهش ترافیک و آلودگی هوا مجموعه اقداماتی را برای ارتقا فرهنگ نظم، انضباط و قانون گرایی را به اجرا درآورد.

 
وی در این مراسم با اشاره به اجرای کمپین آسمان آبی و زمین پاک در منطقه5 تصریح کرد: طرح آسمان آبی، زمین پاک یکی از موضوعاتی است که مدیریت شهری آن را به منظور کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوای پایتخت دنبال می‌کند و پروژه خط سفید از جمله گام‌های اجرایی در تحقیق این رویکرد است.

مرادی با اشاره به اقدامات زیرساختی صورت گرفته افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این طرح در 29 محور سطح منطقه در حال اجرا است.

قائم مقام شهردار منطقه بر نقش مشارکت شهروندان در ایجاد آسمان آبی، زمین پاک برشمرد و گفت: یکی از اقدامات اساسی در اصلاح فرهنگ ترافیک تمرکز بر آموزش‌های عمومی و تخصصی است که در طرح آسمان آبی، زمین پاک به دقت دنبال می‌شود ودر این زمینه آموزش شهروندان و رانندگان حرفه‌ای وسایل حمل و نقل عمومی در دستور  کار قرار دارد.

مرادی در پایان با اشاره به نقش تاثیرگذار تاکسیرانان به عنوان سفیران فرهنگی در نهادینه سازی رفتارهای صحیح ترافیکی بین شهروندان گفت: در همین راستا این وسایل نقلیه که محل حضور و سفر شهروندان هستند خود می‌توانند بار مهمی از فرهنگ و آموزش شهروندی را نیز به دوش بکشند.

لازم به ذکر است، در این همایش رانندگان با خطوط ممتد، خطوط زیگزاک، خطوط ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس، خطوط پارک، خطوط عرضی، خط عابر پیاده، خط ایست، خط توقف دوبل منطقه و خطوط شطرنجی آشنا شدند و ضمن اجرای برنامه‌های شاد و سرود از رانندگان نمونه منطقه با اهدای لوح و هدایایی تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار