فتاحی گفت: خودکفایی در تولید داروی بیماران خاص گامی موثر در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است و امروزه کشور گام های خوبی در زمینه تولید دارو برداشته لذا ضروری است تا در زمینه ساخت داروهای بیماران خاص نیز اقدامات خوبی انجام شود.

عابد فتاحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: خودکفایی در تولید داروی بیماران خاص گامی موثر در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است و امروزه کشور گام های خوبی در زمینه تولید دارو برداشته لذا ضروری است تا در زمینه ساخت داروهای بیماران خاص نیز اقدامات خوبی انجام شود. 

وی ادامه داد: با توجه به احساس نیاز در این بخش، تلاش شد تا بر صنعت داروسازی و تولید دارو در کشور سرمایه گذاری صورت گیرد و بنابراین توانستیم در زمینه تولید دارو و واکسن گام های موثر و بلندی برداریم.

وی یادآور شد: این داروها بسیار گران قمیت وهزینه بر است و بار مالی زیادی را بر دوش بیماران قرار داده لذا اگر بتوان در تولید این دارو نیز خودکفا عمل کنیم بخش زیادی از مشکلات این بیماران نیز رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروزه وضعیت تولید دارو در کشور را می توان تاحدودی مطلوب توصیف کرد، تصریح کرد: در این شرایط باید تلاش شود تا شاهد تولید مواد اولیه دارویی نیز باشیم زیرا در این صورت از لحاظ تامین دارو خودکفا خواهیم بود.

وی گفت: لازم است تا کیفیت داروهای تولید داخل افزایش یابد تا اگر این داروها به کشورهای دیگر ارسال شد بتواند به عنوان داروهای قابل قبول در دنیا شناخته شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار