باهنر گفت: در رابطه با ارتباط صنعت با دانشگاه تاحدی که ضرورت لازم است به آن نرسیده‌ایم و گویا یک حلقه مفقوده در این میان وجود دارد که شجاعت اقدام در میان مسئولان نیست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس صبح امروز با حضور در هجدهمین کنگره سراسری دولت، صنعت و دانشگاه که در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد طی سخنرانی گفت: درباره همکاری صنعت و دانشگاه باید بگویم که به هیچ وجه به آنجایی که ضرورت داشته در رابطه با ارتباط صنعت با دانشگاه نرسیده‌ایم و گویا یک حلقه مفقوده در این راستا وجود دارد که شجاعت اقدام در میان مسئولان نیست. 

وی افزود: رتبه‌های خوبی در زمینه‌های مختلف هوافضا، نانو، بایوتکنولوژی و سلول‌های بنیادی را کسب کرده‌ایم. چون تقریبا در تمامی این موارد در تحریم کامل بوده‌ایم و در فناوری‌های نو و هسته‌ای هیچگونه چراغ سبزی از سوی دولت‌مردان جهان به کشور ما نشان داده نشده است. ما در زمینه فرستادن موجود زنده به فضا موفق عمل کرده‌ایم اما هنوز نتوانسته‌ایم مشکل پراید و پژو را در کشور حل کنیم و شاید این به این دلیل است که می‌گویند عمر دست خداست و بسیاری از مردم کشورمان به وسیله چنین خودروهایی هر ساله جان خود را از دست می‌دهند. 

وی با اشاره به نقش دانشگاه گفت: اگر صنعت نیم نگاهی به دانشگاه بیاندازد دانشگاه را متحول می‌کند و اگر دانشگاه نیز دو مورد از مشکلات صنعت را حل کند می‌تواند در صنعت غوغا به پا کند. 

باهنر تصریح کرد: ما در رشته‌های تخصصی و علمی تحصیل کرده دانشگاهی در کشور زیاد شده است و این امر مشروط بر این است که صنعت و دانشگاه درست کنار یکدیگر قرار گیرند و شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند جواب صنعت را بدهند تا تجاری سازی صورت گیرد. 

وی ادامه داد: چندی پیش میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در رابطه با میزان فارغ‌التحصیلی دانشجویان اظهار داشت 600 هزار مهندس فارغ‌التحصیل از دانشگاه آزاد تا کنون فارغ‌التحصیل شدند و هم‌اکنون 400 هزار مهندس در این دانشگاه در حال تحصیل هستند و این در حالی است که بسیاری از فارغ‌التحصیلان ما بیکار هستند.  بنابراین باید به سمت دانشگاه کارآفرین حرکت کنیم. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.