منابع اطلاعاتی غربی و عربستانی و عمانی از انجام مذاکراتی سری در یمن با نظارت فرستاده سازمان ملل به یمن، برای تجریه این کشور خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "یمن وویس" این پایگاه در خبری اعلام کرد که منابع اطلاعاتی غربی و عربستانی و عمانی اعلام کرده اند که مذاکراتی پنهانی در یمن با نظارت"جمال بن عمر" فرستاده سازمان ملل به یمن به منظور ایجاد تجزیه یمن و ایجاد دو دولت در این کشور در جریان است.

این پایگاه گزارش داد که یک روز پس از دیدار "عبداللطیف الزیانی" دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در عدن با "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن از صنعا به عدن، فرستاده سازمان ملل به یمن به وی پیشنهاد طرح ایجاد دو دولت را ارائه داد.

گفتنی است، ناظران معتقدند که گزینه تقسیم و تجریه یمن، سبب نخواهد شد تا یمن از بحران کنونی خود خارج شود و باعث می گردد تا این کشور به سمت جنگی داخلی سوق پیدا کند.

همچنین شایان ذکر است، شمال یمن دارای ثروت نفتی زیادی است؛ اما از بحران آب در کنار افزایش میانگین فقر رنج می برد.

کارشناسان بر این باورند که در صورت ایجاد دو دولت، یمن جنوبی و شمالی مجبور خواهند بود تا با یکدیگر به منظور صدور گاز همکاری نمایند و سناریوی تنش ها در سودان جنوبی و شمالی این بار در یمن تکرار خواهد شد.

اندیشکده آمریکایی "استراتفور" در گزارشی پذیرش جدایی جنوب یمن از شمال این کشور را توسط انصارالله بعید دانسته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار