میرمرادزهی گفت: بخش کشاورزی به اعطای تسهیلات و اعتبارات از سوی بانکهای تخصصی به ویژه بانک کشاورزی احتیاج دارد تا بتواند در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی قدم بردارد.

هدایت الله میرمرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: بخش کشاورزی کشور نیاز مبرمی به  اعتبارات و سهیلات از سوی بانک های تخصصی به ویژه بانک  کشاورزی دارد. بهتر است این تسهیلات در قالب قرض الحسنه یا اعتبارات اعطایی با کمترین کارمزد باشد.

وی افزود: تمامی بانک هایی که در عرصه تولید تلاش میکنند باید پایین ترین کارمزد ها را مد نظر داشته باشند تا تولید کنندگان بتوانند از عهده آن برآیند، ولی متاسفانه تا به امروز تسهیلات با کارمزد مناسب در اختیار کشاورزان قرار نداشته است مگر اعتبارات فصلی یا مضاربه ای که توانایی لازم برای حل مشکلات و نیازهای تولید کنندگان را نداشته است.

میرمرادزهی در ادامه گفت: باید به تولید کنندگان کمک شود تا بتوان اهداف اقتصاد مقاومتی که مد نظر رهبری، دولت و مجلس است تحقق پیدا کند. تولید کنندگان بدون حمایت و با اتکا به منابع مالی محدود نمیتوانند در حوزه کشاورزی پیشرفت مطلوبی را داشته باشند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: انتظار داریم در سال 94 بخش کشاورزی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و مبالغ بیشتری در اختیار کشاورزان قرار گیرد. این اعتبارات میتوانند مشکلاتی را در حوزه کشاورزی حل کنند ولی توانایی چاره سازی برای تمامی مشکلات را ندارند.

وی در پایان بیان کرد: بخش های آبیاری تحت فشار، خرید نهاده های تولید، اجرای طرح های کشاورزی و ساخت زیر بناها بیشترین نیاز را به اعتبارات و تسهیلات بانکی دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار