رئیس اداره منابع طبیعی سیرجان گفت: بیش از 50 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی برای احداث کارخانجات صنعتی و معدنی اختصاص یافته که باید بر اساس قانون هر واحد معدنی یا صنعتی از فضای واگذار شده را 20 درصد به فضای سبز اختصاص دهد که متاسفانه هیچ اقدامی نشده است.

مهران میرشاهی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، از وجود و فعالیت 600 معدن در عرصه های منابع طبیعی خبرداد و افزود: گرچه فعالیت این معادن قانونی و برای رونق اقتصادی خوب است اما حاشیه های فعالیت معادن بهمنابع طبیعی شهرستان لطمه می زند.

وی عدم توجه به منابع طبیعی توسط بهره برداران اعم از علوفه و گیاهان دارویی و بادام و بنه یکی دیگر از معضلات منابع طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: خشکسالی ها موجب شیوع آفات و بیماری های گیاهی شده است به طوری که 60 هزار هکتار جنگل های بنه 30 درصد آن دچار آفت و بیماری شده و در حال نابودی است.

میرشاهی از وجود یک میلیون و ششصد هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در شهرستان سیرجان خبر داد و افزود: سود جویان ویلاساز در اطراف روستاها اقدام به تخریب حاشیه برخی روستاها می کنند ، امسال ما بیش از صد هکتار از این عرصه های منابع طبیعی از چنگال متصرفین خارج کردیم.
 
انتهای پیام/ ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.