وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیاست‌های پیامک‌های انبوه تبلیغات و ارزش افزوده به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری که امروز صبح (شنبه) در محل وزارت ارتباطات برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران درخصوص آخرین اقدامات درخصوص پیامک‌های تبلیغاتی اظهار کرد: خوشبختانه سیاست‌های پیامک‌های انبوه چه پیامک‌هایی که برای تبلیغات است و چه پیامک‌هایی که برای ارزش افزوده است، تصویب شده و کمیته‌ای در وزارت ارشاد با عضویت 9 دستگاه به همین منظور تشکیل شد تا به همه اموری که مرتبط با محتوا است، هم از نظر تبلیغات و غیر تبلیغات، رسیدگی شود.

وی افزود: همه سیاست‌های مشخص شده و ما نیز آمادگی داریم با توجه به اینکه یکی از اعضای این گروه هستیم، زیر ساخت‌ها را به نوعی محدود کنیم.

واعظی در ادامه با اشاره به کم‌فروشی اینترنت و برخورد وزارت ارتباطات، تصریح کرد: به منظور رسیدگی به شکایت مشترکان، معاون سازمان تنظیم مقررات مسئول رسیدگی دوره‌ای به شرکت‌های ارائه کننده اینترنت است و همچنین سامانه 195 برای تماس مردم جهت رسیدگی شکایات راه اندازی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه عنوان کرد: به منظور ارائه سرعت و حجم مناسب اینترنت به مشترکان تا کنون رگولاتور جلسات متعددی با شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت برقرار کرده تا بر اساس قرارداد، اینترنت مورد نظر در اختیار مشترکان قرار گیرد.

وی با اشاره به نحوه برخورد با شرکت‌ها، تصریح کرد: با شرکت‌هایی که کم فروشی اینترنت داشته‌اند، برخورد شده است اما با توجه به سرمایه گذاری و اعتبار آن‌ها، اسم آن‌ها را اعلام نکرده‌ایم و تنها تذکر شفاهی و کتبی به این شرکت‌ها داده‌ایم.

واعظی درخصوص پهنای باند اینترنت گفت: با توجه به دستور حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان، تاکنون تلاش کرده‌ایم که پهنای باندی که مورد نظر ایشان بود، برسیم، به همین ترتیب پهنای باند داخلی ما که در اوایل سایت 700 کیلو بیت در ثانیه بود، امروز به 1600 رسیده و پهنای باند بین‌الملل با فرمولی که 80 درصد پنهای باند داخلی و 20 درصد پنهای باند بین الملل است، پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه چرا مردم متوجه افزایش پهنای باند نمی‌شوند، اظهار کرد: سال‌های طولانی در سراسر کشور مردم منتظر خدمات اینترنت پر سرعت بودند؛اما به دلیل نبود پهنای باند، زمان‌ زیادی در نوبت بودند، اما امروز تعداد کاربران اینترنت پرسرعت از 3 میلیون به 8 میلیون رسیده و تعداد کاربران اینترنت موبایل به بیش از 10 میلیون رسیده است.

*اجازه واگذاری تلفن ثابت به شرکت های ارائه دهنده اینترنت 

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با اشاره به علت تاخیر درواگذاری خدمات مخابرات اظهار کرد:متاسفانه در 4 تا 5 ساله گذشته مخابرات بعد از واگذاری به بخش خصوصی باید برای توسعه سرمایه گذاری  می کرد اما به دلیل سیاست های سهام داران این شرکت ها بعد از خصوصی سازی کمتر به این مطلب توجه کردند و وسودشان را تقسیم کردند.

واعظی افزود:اگر سهام داران بخواهند این روندشان را ادامه دهند قطعا شرکت مخابرات در آینده با مشکلات زیادی مواجهه می شود.

وی در پایان گفت:به منظور واگذاری به موقع اینترنت مخابرات وتلفن ثابت مقرر شد به تعدادی از شرکت هایی که درگذشته به واگذاری اینترنت می پرداختند اجازه واگذاری تلفن ثابت داده شود و این عمل از نظر ما مانعی ندارد و از این شرکت ها استقبال می کنیم در کنار فعالیت های دیگر خود تلفن ثابت هم واگذار کنند.

گفتنی است، وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات به مناسبت روز درختکاری اقدام به کاشت نهال در محل وزارت ارتباطات نمود و از باغبانان نمونه تقدیر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار