عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: 35 هزار پرونده تسهیلات 50 میلون تومانی که در سال‌های گذشته پرداخت می‌شد، باقی مانده است.

35 هزار پرونده تسهیلات 50 میلیون تومانی در صف انتظار بانک‌هااسلامی بیدگلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: مقرر شده تسهیلات 50 میلیون تومانی ساخت و نوسازی بافت‌های فرسوده از منابع داخلی بانک‌ها و نرخ‌هایی که تعیین می‌شود، پرداخت شود.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: نکته مثبت این تسهیلات آن است که دولت دستورالعملی صادر کرده که بانک‌ها نرخ‌های تقریبی را برای پرداخت تسهیلات تعیین کنند.

وی در ادامه افزود: بانک مرکزی برای سال‌های 93 و 94، 22 بانک را تعیین کرده که تسهیلات 50 میلیون تومانی را پرداخت نمایند.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی پیگیری‌های لازم را برای پرداخت تسهیلات انجام داده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی مذاکرتی را با بانک مرکزی و بانک‌های عامل انجام داده و جلساتی نیز در این خصوص برگزار و به نتایج خوبی رسیده‌اند.

بیدگلی در ادامه تصریح کرد: بانک ملت تاکنون اعلام کرده که بخشی از این تسهیلات را از منابع داخلی خود پرداخت کند.

وی در ادامه اظهار داشت: این تسهیلات نسبت به سایر تسهیلات دیگر به دلیل آنکه 9 درصد از نرخ سود وام‌های نوسازی و بهسازی بعد از مدتی به وام گیرندگان برگردانده می‌شود، ارزان‌تر است.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه 35 هزار پرونده تسهیلات 50 میلیون تومانی باقی مانده است که باید در گذشته پرداخت می‌شد، افزود: در حال حاضر شرکت عمران تمامی تلاش خود را جهت پرداخت این تسهیلات از طریق بانک‌های عامل انجام می‌دهد.

بیدگلی در ادامه توضیح داد: در حال حاضر برای کلان شهرها 50 میلیون تومان، برای مراکز استان‌ها 40 میلیون تومان و برای سایر شهرها 30 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه خاطر نشان کرد: برای تسهیلات ودیعه مسکن نیز در کلان شهرها 20 میلیون تومان، برای مراکز استان‌ها 15 میلیون تومان و در شهرهای کوچک نیز 10 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ملت ، بانک ، پرداخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار