علی جنتی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه‌های صنفی را بهترین نهاد برای برخورد با قاچاق در حوزه کتاب، فیلم، موسیقی و سایر حوزه‌های تعریف شده در فرهنگ می‌داند.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری اختتامیه نهمین جشنواره شعر فجر در تالار  وحدت در جمع خبرنگاران گفت: من قصد خواندن یک کتاب درست و درمان را دارم و هم اکنون نیز کتابهای رمان و ... را در دست دارم. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص جمع‌آوری کتاب لولیتا عنوان کرد: پخش کتاب لولیتا قاچاق است و مجوزی ندارد و توزیع کنندگان آن متخلف هستند؛ ما این توزیع کنندگان را شناسایی کرده‌ایم. 

جنتی ادامه داد: وزارت ارشاد اتحایه‌های صنفی را بهترین نهاد برای برخورد با قاچاق در حوزه ادبیات، فیلم، موسیقی و ... می‌داند و این اتحایه‌ها سهم بسزایی در مقابله با پخش کتابهایی چون لولیتا دارد. 

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی بیان کرد: درباره فهرست معافیت مالیاتی هنوز یکی دو مورد است که با آن‌ها با سازمانهای مالیات اختلاف جدی داریم یکی از این موارد کتابفروشی‌ها بودند که حل شد اما هنوز مشکل مطرح در حوزه طراحی مد و لباس برجای خود استوار است.  
 
جنتی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در مورد کنسرتهای لغو شده و چگونگی صدور مجوز برای آنها گفت: ما در صدور مجوز کنسرتها دقت کامل را به عمل می‌آوریم تا از نظر آهنگ و شعر مشکلی نداشته باشد. 

وی ادامه داد: انتظار ما از مقامات قضایی این بوده که اجازه بدهند تا دستگاه مسئول کار خود را انجام بدهد.   

جنتی تاکید کرد: جلوگیری از اجرای کنسرتی که بلیت آن فروخته شده را مناسب نمی‌دانم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا پایان امسال 70 هزار عنوان کتاب چاپ می‌شود که این میزان در مقایسه با سال گذشته که در آن 66 هزار کتاب چاپ شده مناسب است. 

وی ادامه داد:در حوزه کتابهای دینی نیز 12 الی 14 درصد افزایش داشته‌ایم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در حوزه فیلم هم سالی کم حاشیه داشتیم.  
 
جنتی ادامه داد: در حوزه تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی نیز تا به امروز کارهای خوبی انجام شده و در مورد فعالیتهای فرهنگی خارج از کشور نیز اقدامات خوبی در جهت معرفی فرهنگ اسلامی و ایرانی صورت گرفته اما ما راضی نیستیم و گامهای بیشتری باید برداشته شود البته یک قسمت از این مشکلات موجود بر سر راه فعالیتهای فرهنگی ما به کمبود اعتبارات مالی برمی‌گردد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار