فرمانده نزاجا گفت: هر بار که به خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب می‌شدم، یکی از سفارشات ایشان در مورد سرباز بود و می‌گفتند من نسبت به سربازان دغدغه دارم که مبادا در طول خدمت مشکلی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در هفتمین جشنواره "جوان سرباز" که صبح امروز در مرکز آموزش و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: سخت‌ترین کارها در پادگان‌ها برعهده سربازان است و همه کارهای فیزیکی که نیاز به تکرار و ممارست دارد، بر دوش سربازان است و سربازان با ایمانی که دارند، کارها را به خوبی پیش می‌برند و این جلسات بهانه‌ای است تا از آن‌ها قدردانی شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به این که زمانی گفته می‌شد، سرباز برای امنیت مرزهاست، افزود: بهتر است که بگوییم سرباز مرز امنیت است و هرجا که سرباز هست، امنیت هم هست.

امیر پوردستان اظهار داشت: در همه فرهنگ‌ها سرباز یک احترام و قداست ویژه دارد.

وی تصریح کرد: با اشاره به اینکه بزرگان دینی ما خواستند که این مقام را از خدا بخواهیم.

فرمانده نزاجا با اشاره به نامه مشهور امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر گفت: ایشان ضمن توصیه‌های ویژه در مورد برخورد با قضات، نظامیان و دبیران فرموده بودند که چگونه با سربازان رفتار کنند و با سفارش در مورد سربازان گفته بودند این سربازان دژهای مستحکمی هستند و سربازان زینت تو هستند و قلعه و کاخ و اسب، زینت تو نیستند.

وی تأکید کرد: امنیت راه‌ها به وجود سرباز بوده و قوام و امنیت یک کشور نیز به سرباز است.

امیر سرتیپ پوردستان خاطر نشان کرد: از 48 هزار شهید ارتش، 40 هزار نفر شهید سرباز هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تحرکات داعش در خاک عراق تصریح کرد: هنگامی که داعش به مرزهای ما نزدیک شده بود ما رفتیم در مرز مستقر شدیم و دیدیم سربازها در سنگرها بالای سرشان اسم خودشان را زده بودند و کنار آن کلمه شهید را نوشته بودند و به من گفتند ما نیامده‌ایم که برگردیم و از شما می‌خواهیم اجازه دهید تا برویم با داعش مبارزه کنیم و شهید شویم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هر موقع که به محضر فرماندهی کل قوا شرفیاب می‌شدم یکی از سفارشات ایشان در مورد سرباز بود و می‌گفتند که من نسبت به سربازان دغدغه دارم که مبادا در طول خدمت مشکلی داشته باشند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از 36 سرباز نمونه کشور تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار