مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: برخی در جنگ اقتصادی رویکرد انقلابی خود را به لیبرال- سرمایه‌داری تغییر داده‌اند، به همین علت می‌خواستند فقرای جامعه اسلامی را حذف کنند.

به گزارش حوزه دفاعی -امنیتی باشگاه خبرنگاران، ابراهیم عزیزی مسئول سازمان بسیج سازندگی در همایش گرامیداشت سالروز تأسیس بسیج سازندگی که صبح امروز در اردوگاه ولایت قم برگزار شد با بیان اینکه گروه‌های جهادی در ایام نوروز با روحیه جهادی اقدامات گسترده ای انجام داده‌اند، اظهار داشت: برای گسترش حرکت‌های جهادی باید ابعاد مختلف تاثیرگذاری مدیریت جهادی در حوزه های فرهنگ و اقتصاد مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نقش نیروهای سازندگی در پیشرفت و رشد جامعه اسلامی به خوبی قابل مشاهده است، گفت: اقدامات بسیج سازندگی در کشور باید تشریح شود تا مردم نسبت به توانایی های نیروهای بسیجی آگاهی بهتری پیدا کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی حرکت های جهادی را یکی از وظایف مهم بسیجیان دانست و افزود: نظام اسلامی هم اکنون درگیر جنگ نرم اقتصادی است و اگر وظایف گروه های جهادی تبیین شود می توانیم دستاوردهای بسیاری در بخش سازندگی کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حرکت‌های گروه های جهادی برای نظام اسلامی پیشرفت های بسیاری در پی خواهد داشت عنوان کرد: اکنون ایران اسلامی در جنگ اقتصادی که دشمنان بشریت در جبهه مقابل آن قرار دارند، فعالیت های گسترده ای انجام داده.

عزیزی جنگ اقتصادی را یک واقعیت اجتناب ناپذیر خواند و گفت: اقشار مختلف جامعه اسلامی باید در این نبرد احساس وظیفه داشته باشند همانطور که در هشت سال دفاع مقدس مردم ایران اسلامی به صورت یکپارچه در مقابل دشمن ایستادند و توانستند به پیروزی برسند، اکنون نیز فتح المبین اقتصادی نیازمند حضور غیرتمندانه آحاد جامعه اسلامی به ویژه بسیجیان و جهادگران است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک وحدت و یکپارچگی افرادی که در حوزه اندیشه بسیج سازندگی فعالیت می کنند، می تواند دستاوردهای بسیاری برای جامعه اسلامی داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی جنگ نرم را جنگ باورها خواند و گفت: در جنگ نرم دشمن تلاش می کند باورها را تغییر داده و اراده ها را متزلزل کند، به همین علت باید این واقعیت را بپذیریم که دشمن در جنگ نرم به دنبال خدشه وارد کردن به باورها و اندیشه های ملت ایران است و وظیفه هر فرد در این جنگ باید روشن شود.

عزیزی در ادامه با بیان اینکه شعارهای ظاهری نمی تواند دستاوردهای خاصی در جنگ نرم داشته باشد اظهار داشت: دشمن در جنگ اقتصادی ظرفیت ها و زیرساخت های اقتصادی کشور را هدف گرفته است و مشکلاتی که نبود این زیرساخت ها به وجود می آورد به صورت یکجا بر جامعه اسلامی تحمیل می شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین تاثیرات جنگ اقتصادی در اندیشه ها و نظریه ها دیده می شود تاکید کرد: برخی در جنگ اقتصادی رویکرد انقلابی خود را به لیبرال سرمایه داری تغییر داده اند به همین علت می‌خواستند فقرای جامعه اسلامی را از "جامعه اسلامی"حذف کنند که رهبر معظم انقلاب  در این خصوص تذکرات مناسبی به این افراد دادند.

عزیزی با تاکید بر اینکه برخی هنوز  بر اعتقادات غلط خود ایستاده‌آند گفت: این افراد استقلال اقتصادی را به شرطی می پذیرند که وابستگی‌های به بیرون وجود داشته باشد اما این اشتباه است، زیرا معنای اصلی استقلال به تکیه بر ظرفیت های درونی بر می گردد.

وی ادامه داد: دشمنان از ورود بسیجیان به عرصه های مختلف جامعه اسلامی هراسان هستند، زیرا نیروی بسیج با تکیه بر توانایی های خود می تواند یک حرکت بزرگ کشوری را رقم بزند؛ فرمول اقتصاد مقاومتی در نظام اسلامی راه اندازی شده است و بدون شک افرادی که در جامعه اسلامی دلسوز هستند باید در این عرصه میدان دار باشند.

عزیزی با بیان اینکه ایران اسلامی در جنگ اقتصادی به پیروزی می رسد یادآور شد: ایمان، نیت های خالص و اعتقادات پاک از ویژگی های بسیجیان است و این ویژگی ها یاری خداوند تبارک و تعالی را به دنبال خواهد داشت، به همین علت می توانیم بگوییم با کمک خداوند حرکت های مختلفی در بسیج سازندگی انجام می شود.

وی استفاده از ظرفیت های مختلف جامعه اسلامی را راهکاری برای تحقق ارکان اقتصادی مقاومتی دانست و خاطر نشان کرد: ورود حرکت های بسیج در اقتصاد مقاومتی راهگشا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار