همزمان با برگزاری نشست صمیمی اعضای هیئت علمی دانشگاه گیلان با وزیر بهداشت، از بیش از نیم قرن خدمات علمی استاد دکتر عبدالحسین صابر همیشگی، استاد برجسته و پیشکسوت علم و اخلاق و استاد برزیگر رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تجلیل شد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،همزمان با برگزاری نشست صمیمی اعضای هیئت علمی دانشگاه گیلان با وزیر بهداشت، از بیش از نیم قرن خدمات علمی استاد دکتر عبدالحسین صابر همیشگی، استاد برجسته و پیشکسوت علم و اخلاق این دانشگاه تجلیل شد.

استاد دکتر صابر متولد 1314 در روستای بازکیا گوراب شهرستان لاهیجان است که در سال 1348 از رشته جراحی عمومی دانشگاه تهران فازغ التحصیل شده و در سال های 1349 تا 1350 نیز دوره تخصصی جراحی سرطان های گوارشی را با موفقیت سپری کرده است.

دکتر صابر در حدود نیم قرن تلاش در عرصه درمان در مراکز متعددی مشغول ارائه خدمت بوده است و در سال 1380 با رتبه علمی دانشیار از کار در مراکز دولتی فارغ شده و طی 44 سال خدمت موفق به انجام 17 هزار و 400 عمل جراحی شدند که بخش عمده ای از آن را با همکاری همسر خود( دکتر اخوان) تحصیلکرده بیهوشی به انجام رسانیدند.

دکتر صابر هم اکنون رئیس منتخب جامعه جراحان شاخه گیلان بوده و مسئولیت هایی را نیز در سازمان نظام پزشکی بر عهده دارند و حاصل زندگی پر خیر و برکتش تربیت چهار فرزند پزشک متخصص است.

در این مراسم که با استقبال پرشور شاگردان و همکاران استاد صابر همراه بود، وی در سخنانی کوتاه با تقدیر از تلاش های وزیر بهداشت، اقدامات وی در حوزه بهداشت و درمان، تلاش برای تجمیع بیمه ها و اجرای موفق طرح تحول سلامت را اقدامی جهادگونه برشمرد که در تاریخ پزشکی کشور ماندگار خواهد بود.

همچنین در این مراسم به پاس سالها تلاش علمی و مدیریت موفق دانشگاه علوم پزشکی گیلان از خدمات دکتر برزیگر رئیس این دانشگاه از سوی وزیر بهداشت تجلیل شد.

دکتر انوش برزیگر متولد سال 1324 در شهرستان صومعه سرای گیلان و فارغ التحصیل فوق تخصص قلب از دانشگاه شهید بهشتی است.

وی استاد نمونه  سال های 86 و 87 و پژوهشگر برتر سال های 73 و 74  و دارای بالاترین تعداد مقالات علمی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده و مسئولیت های اجرایی و آموزشی فراوانی را عهده دار بوده است.

 دکتر هاشمی با اهدای لوح سپاس و هدیه از تلاش های علمی استاد انوش برزیگر و استاد صابر همیشگی تجلیل کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار