سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد حدود 70 معارض مسلح سوریه خود را تسلیم ارتش سوریه کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ،  سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در انگلیس است روز چهارشنبه اعلام کرد حدود هفتاد جنگجوی مخالف نظام سوریه با فرار از منطقه تحت کنترل معارضان در جنوب دمشق، خود را با سلاح‌هایشان تسلیم ارتش سوریه کردند. 

این سازمان اعلام کرد فرمانده تیپ انفال با بهره گیری از درگیری داخلی بین معارضان نظام سوریه، ‌ به همراه برخی از جنگجویان تحت امر خود از صفوف مخالفان مسلح جدا و در جنوب غرب دمشق تسلیم ارتش سوریه شد. این حادثه چهار روز پیش اتفاق افتاد. 

یک منبع وابسته به ارتش سوریه اعلام کرد جدا شدن این افراد از صفوف مخالفان نشان می‌دهد افراد مسلحی که برای سرنگون کردن نظام بشار اسد می‌جنگند، در حال از دست دادن کنترل مناطق خود هستند. این منبع به رویترز گفت: فرار از صفوف گروه‌های مسلح در سوریه به علل متعدد افزایش یافته است زیرا روشن است که ارتش به شکلی گسترده‌تر در حال پیشروی است و مخالفان مسلح از نظر نظامی سرگردان شده‌اند. وی همچنین گفت، شواهد نشان می‌دهد حمایت‌های خارجی از این گروه‌ها کاهش یافته است به همین علت افراد مسلحی که نمی‌توانند به خارج از سوریه فرار کنند به فکر توافق با ارتش و تسلیم کردن خود به ارتش افتاده‌اند. 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود تیپ انفال که از چندصد جنگجو تشکیل شده است اخیرا با جبهه النصره و دیگر گروه‌ها به ویژه در حومه جنوب غربی دمشق می‌جنگید. 

در همین حال گروه تروریستی «احرار الشام» در سوریه هلاکت «ابو المنصف» از سرکرده‌های خود را در حومه حلب و در درگیری با ارتش سوریه تایید کرد. 

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه حمله افراد مسلح را به شهرک دورین در حومه لاذقیه ناکام گذاشتند. 

ارتش سوریه توانست چهل و پنج فرد مسلح را به هلاکت برساند. همچنین تجهیزات و خودروی‌های آن‌ها را منهدم شد. 

 همچنین ارتش سوریه در حمله‌ای پیشگیرانه در حومه قنیطره شماری از سران تروریست‌ها را به هلاکت رساند و خسارات سنگینی به آن‌ها وارد کرد. 

گروههای تروریستی در سوریه به کشته شدن شماری از فرماندهان گروه موسوم به «جیش الاول» در حمله پیشگیرانه نیروی هوایی ارتش سوریه به تجمع گسترده افراد مسلح تروریست در حومه قنیطره اذعان کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: معارض ، سوریه ، تسلیم ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار