مدیرکل دامپزشکی قانونی قزوین گفت: سنت ديرينه ماهي قرمز سفره هفت سين، امروز به تهديدي عليه بهداشت محيط زيست و همچنين بهداشت عمومي و مهمتر از آن از بين رفتن بيش از 40 ميليون قطعه ماهي در پايان هر سال شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ نقیبی اظهار کرد: با توجه به شروع بهار، جهت استقبال از نوروز و آغاز ديد و بازديدها و مسافرت‌هاي نوروزي، عموم هموطنان، اقدام به خريد مايحتاج خود مي‌کنند، به همين دليل در ابتداي سال با ركود فروش محصولات و فرآورده‌هاي دامي بخصوص مرغ و ماهي همراه است.

وی افزود: گاهی برخي از افراد سودجو اقدام به عرضه محصولات تاريخ گذشته و يا دست كاري تاريخ آنها و همچنين خارج كردن از بسته بندي و فروش فله آن مي‌کنند که به همین جهت توصيه مي‌شود حتما از محصولات تازه و يا بسته بندي شده از مراكز معتبر خريد شود و نسبت به تاريخ مصرف محصولات دقت كافي بعمل آيد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: حفظ زنجيره سرد در طول سفرهاي نوروزي، در حفظ و نگهداري فرآورده‌هاي خام دامي ضروري است و توصيه مي‌شود در صورت نياز، موادغذايي بخصوص گوشت و آلايشات دامي، در كنار يخ كافي در ظروف مخصوص دربدار حمل شود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: ماهی ، قرمز ، قزوین ، میمیرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.