مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس در توضیح تأسیس تشکلی با نام "انجمن اسلامی دانشجویان اصلاح‌طلب" در این دانشگاه گفت: با استعلاماتی که از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس گرفتیم، مشخص شد که این تشکل مجوزی از این نهاد دریافت نکرده است.

حسین اورکی مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با اشاره به گشایش برخی دفاتر تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها اظهارداشت: ما در بسیج دانشجویی از آبان‌ماه متوجه تحرکاتی بین برخی اساتید دانشگاه تربیت مدرس شدیم که حاکی از این امر بود که آنان سر کلاس‌ها به جای انتقال مفاهیم علمی، به دنبال ساماندهی یک سری جریانات سیاسی هستند. این جریانات سیاسی در قالب تأسیس چند تشکل دانشجویی پیگیری می‌شد که در جایی حتی با استقبال دانشجویان نیز مواجه نشد.

مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: اینگونه فعالیت‌ها در حالی صورت می‌گرفت که عاملان آن ادعا می‌کردند برای تأسیس تشکل جدید از دانشگاه مجوز رسمی دارند. اما این ادعا درست نبود و فقط راهکاری برای اخذ امضا از دانشجویان و موجه جلوه دادن تأسیس "انجمن اسلامی دانشجویان اصلاح‌طلب" بود.

وی اضافه کرد: با استعلاماتی که در رابطه با انجمن‌اسلامی دانشجویان "اصلاح‌طلب" از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس گرفته شد، مشخص شد که این تشکل تاکنون هیچ مجوزی از این نهاد دریافت نکرده است. البته اعضای این تشکل‌ موافقت ریاست دانشگاه را پشتوانه خود دارد که این امر به تنهایی کافی نیست.

اورکی با اظهار تأسف از اینکه دولت یازدهم با این روش سعی در کسب جایگاه در محیط‌های دانشجویی دارد، تصریح کرد: انجمن اسلامی دانشجویان پیش از این پایگاه مناسبی در دانشگاه داشت. اما به نظر می‌رسد قصد دولت از تأسیس چنین دفاتری که پسوند "اصلاح‌طلب" را یدک می‌کشند، ایجاد پایگاه برای روز مبادا در دانشگاه‌های مهم و تأثیرگذار است.

مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: این اقدامات با رویکرد دولت یازدهم و مأموریتی که برای این دولت متصور می‌شد، سازگار نیست. بنابراین بهتر است دولتمردان در دانشگاه‌ها بیشتر به فکر حفظ آرامش و سرعت بخشیدن به حرکت قطار علمی کشور باشند تا پرداختن به حواشی! چیزی که واضح است اینکه اینگونه اقدامات جزو رزومه آکادمیک آنها به حساب نخواهد آمد و یا حتی ممکن است لکه‌ای بر پرونده‌ آنان باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار