صادرات گاز روسیه در ماه مارس سال ٢٠١٥ میلادی نسبت به ماه پیش از آن (فوریه) افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع صنعتی اعلام کرد که صادرات گاز روسیه در ماه مارس به دلیل پایین بودن قیمتهای گاز افزایش داشته است.
 
وی افزود: صادرات گاز توسط شرکت روسی گازپروم به ترکیه و اتحادیه اروپا به استثنای سه کشور بالتیک عضو اتحاد شوروی سابق از ١٠ میلیارد مترمکعب در ماه فوریه به ١٣,٥ میلیاردمترمکعب در ماه مارس افزایش یافته است.
شرکت گازپروم انحصار صادرت گاز روسیه با خط لوله را دارد.
 
افت ٢٠ درصدی صادرات گاز گازپروم در سه ماه نخست ٢٠١٥
 
با آنکه صادرات گاز گازپروم در سه ماه نخست سال ٢٠١٥ در مقایسه با مدت مشابه پارسال با ٢٠ درصد کاهش به ٣٤,٤ میلیارد مترمکعب رسیده است، تحلیلگران پیش بینی می کنند که صادرات گاز آن در ماههای باقیمانده امسال به دلیل قیمت پایین گاز و شرایط سرد جوی افزایش یابد.
صادرات گاز شرکت گازپروم در سه ماه نخست سال ٢٠١٤ میلادی ٤٣ میلیارد مترمکعب بوده است.
 
قیمت های گاز در قراردادهای بلندمدت شرکت گازپروم به قیمتهای نفت و فرآورده های نفتی مرتبط است و قیمتهای نفت نیز از ماه ژوئن سال ٢٠١٤ میلادی به دلیل مازاد عرضه به نصف کاهش یافته است.
 
تحلیلگران موسسه سیتی اعلام کردند: تقاضای گاز اروپایی ها در سال ٢٠١٤ میلادی به دلیل گرم بودن شرایط غیرطبیعی جوی کاهش یافته بود و این موضوع تاکیدی بر ثابت بودن تقاضای گاز این قاره داشت، اما پیش بینی می شود که مصرف گاز آن در سال ٢٠١٥ میلادی افزایش یابد.
به گفته آنها، بخش زیادی از این تقاضا لازم است که توسط شرکت روسی گازپروم تامین شود.
 
صادرات کنونی گاز شرکت روسی گازپروم به اتحادیه اروپا و ترکیه؛ نسبت به سالهای گذشته کاهش نشان می دهد و این موضوع به رویارویی این شرکت با مشکلاتی در بازارهای اصلی خود تاکید دارد.

روسیه یک چهارم گاز مورد نیاز اروپا را تامین می کند؛ که بخش عمده آن از مسیر اوکراین به این قاره منتقل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار