منطقه چشمه علی در شمال شهر دامغان و حدود 30 کیلومتری این شهر و در بین روستای آستانه و شهر دیباج واقع شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان، مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان و دبير ستاد اجرائي خدمات سفر استانسمنان گفت: از بيست و پنجم اسفندپارسال تا كنون حدود 10 هزار نفر از چشمه علي دامغان بازديد كرده اند.

خواجه‌بيدختي با بیان اینکه مجموعه چشمه علي دامغان يكي از پربازديدترين جاذبه‌هاي گردشگري استان سمنان است. بر انجام سرمايه‌گذاري بلند مدت و هدفمند در اين مجموعه تاكيد كرد و گفت: يكي از برنامه‌هاي اين اداره كل دعوت از معاونت ميراث فرهنگي سازمان میراث فرهنگی کشور براي بازديد و برنامه ريزي در شان اين مجموعه تاريخي – گردشگري نفيس است.

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با بیان اینکه رودخانه چشمه علی، تنها رودخانه دائمی دامغان است،افزود: آب این چشمه از کوههای شمالی سرچشمه می گیرد و این منطقه به خاطر سرسبزی و خوش آب و هوا بودن، از گذشته های بسیار دور، همواره مورد توجه مسافران و به خصوص شاهان قاجاري بوده است.

دبير ستاد اجرائي خدمات سفر استان یادآوری کرد: هم اکنون دو ساختمان از ساختمان‌های بسیاری که در دوره قاجار در این محل ساخته شده بود باقی مانده است كه ساختمان آغا محمد خانی که در دوره حکومت آغا محمد خان قاجار ساخته شده و ساختمان فتحعلی شاهی که در دوره حکومت فتحعلی شاه قاجار ساخته شده است، از آن جمله اند.

خواجه‌بيدختي گفت: بر اساس آمار موجود از ابتداي فعاليت ستاد نوروزی تا روز گذشته، بیش از 52هزار نفر در دامغان اقامت و بيش از 20 هزار نفر از جاذبه هاي تاريخي و گردشگري اين شهرستان بازديد كرده اند که بیش از نیمی از آنها از مجموعه تاریخی چشمه علی بازدید کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه منطقه چشمه علی در شمال شهر دامغان و حدود 30 کیلومتری این شهر و در بین روستای آستانه و شهر دیباج واقع شده است یادآوری کرد: چشمه علي، مسجد تاريخانه و پيرعلمدار در صدر بازديد گردشگران از آثار تاريخي دامغان قرار دارد.


انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.